فرمانده انتظامی گلستان خبرداد:

کشف ۱۵۳ هزار متر مربع زمین خواری طی ۶ ماهه سال جاری در گلستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۳:۲۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۲۶۹۱
کشف ۱۵۳ هزار متر مربع زمین خواری طی ۶ ماهه سال جاری در گلستان
فرمانده انتظامی گلستان گفت: در طی 6 ماهه ابتدای سال جاری ۲۴ فقره زمین خواری به متراژ ۱۵۳ هزار مترمربع و به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در گلستان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن بیان اینکه  برای تامین امنیت همه مردم برای ما یکسان هستند اظهار کرد: رسانه ها و سایر دستگاه ها بسیار میتوانند در عملکرد پلیس تاثیرگذار باشند.

به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهارکرد: امنیت، احساس امنیت، گسترش و حفظ امنیت بدون یاری رسانه‌ها میسر نمی‌شود.

فاضل دادگر به آمار عملکرد نیروی انتظامی گلستان طی 6 ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و در ابتدا در خصوص پرونده «سها رضا نژاد» اظهار کرد: سقوط و خودکشی دو فرضیه ای بود که در رابطه با این پرونده مطرح بود.

وی ادامه داد:  جنگل ها و تفرجگاه های استان بایستی ساماندهی شود تا ارازل اوباش در آن جولان ندهند و بایستی در این حوزه مجموع سازمان هایی که مسئولیت دارند همکاری داشته باشند.

فرمانده انتظامی گلستان ضمن بیان اینکه پدیده ها و آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف از حیث کیفیت و نوع وقوع دچار تحول شده بیان داشت: ما خواستیم دوربین های کنترلی در ورودی جنگل کردکوی نصب شود که محقق نشد و متاسفانه حادثه بعدی در رابطه با کوهنورد اهل شهرستان کردکوی اتفاق افتاد.

وی افزود: بخش عمده ایی از سرقت ها مربوط به سرقت های خرد است و طی  6 ماهه ابتدای سال 6 درصد افزایش در وقوع سرقت را شاهد بودیم که 66 درصد این سرقت ها منجر به کشف شده است.

وی افزود: یک درصد دستگیرشدگان تا 14 سال، ۱۸ درصد بین ۱۵ الی ۲۴ سال، ۶۳ درصد ۲۵ الی ۳۹ سال و 18 درصد دستگیر شدگان 40 سال به بالا هستند.

وی به میزان تحصیلات دستگیرشدگان در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد دستگیر شدگان بی سواد، ۸۸ درصد دیپلم و دو درصد تحصیلات عالیه داشتند.

فاضل دادگر گفت: 78درصد دستگیرشدگان فاقد شغل هستند و 22درصد افراد شاغل بودند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال هزار و ۹۱۹ فقره پرونده مقابله با قاچاق تشکیل که هزار و ۷۲۸ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: سوخت، دخانیات، خودرو، موتورسیکلت ، لوازم آرایشی، مواد دخانی، مواد ممنوعه، دام، چوب، تجهیزات ماهواره و غیره بوده است از مهمترین کالاهای کشف شده بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به جرائم اقتصادی سطح استان طی 6 ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: در طی این مدت ۲۴ فقره زمین خواری به متراژ ۱۵۳ هزار مترمربع و به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در گلستان کشف شد و 45 متهم در این رابطه دستگیر شدند.

 

نظر شما