رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد:

لزوم بازاریابی اجتماعی برای تغییر رفتار مردم/ کاهش هزینه ها در قبال استقبال از ورزش همگانی

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۱:۰۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۳۷۱۰
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: مخاطب باید بپذیرد تغییر سبک و رفتار زندگی برایش مفید و در صورتی که در ورزش بیشتر فعال باشند هزینه های کمتری را متحمل خواهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در مجمع انتخابات هیئت ورزش های همگانی استان گلستان اظهار کرد: بر اساس آمار از سال ۱۴۰۰ جمعیت کشور وارد دوران میان سالی خواهد شد که با تلفیق با سالمندی به طور کلی جمعیت به سمت سالمندی پیش میرود.

به گفته ملایی طبق آمار ایرانیان روزانه 16 دقیقه فعالیت میکنند.

وی با طرح این سوال که چرا نتوانسته ایم تا کنون در ورزش های همگانی باشیم گفت: طراحی شهرهای کم تحرک، تکنولوژی روز دنیا و غیره از عواملی است که باعث میشود ورزش همگانی توسعه کمتری داشته باشد.

وی همچنین رویکرد جامعی در توسعه ورزش همگانی استفاده نشده است و آموزش و قوانین سخت گیرانه به تنهایی نمی تواند در تغییر رفتار مردم موثر باشد.

وی به لزوم بازاریابی اجتماعی برای تغییر رفتار مخاطب اشاره کرد و توضیح داد: مخاطب باید بپذیرد تغییر سبک و رفتار زندگی برایش مفید و در صورتی که در ورزش بیشتر فعال باشند هزینه های کمتری را متحمل خواهند.

وی ورزش همگانی اقشار مختلف اشاره کرد و گفت: کاهش و رفع موانع مشارکت از اقشار مختلف با بکارگیری نسخه های علمی و همکاری همدیگر میتوانیم به تدریج مردم را وارد چرخه ورزش همگانی کنیم.

ملایی گفت: هیئت همگانی به دنبال ارتقا شاخص های تندرستی است و یک رسالت ملی دارد اما هیئت های دیگر به دنبال آموزش هستند.

وی به پروژه شهر فعال اشاره کرد و از  ورود گرگان به چرخه شهر فعال خبر داد.

وی در پایان گفت: عملکرد ورزش همگانی استان قابل قبول نیست زیرا رویکردهای کشوری درست نبوده است ضمن اینکه گلستان در وضعیت فشارخون، چاقی و دیابت وضعیت مناسبی ندارد و حاکمیت باید برای اصلاح شهر و سبک زندگی مردم پای کار بیاید تا تندرستی مردم رقم بخورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز