مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:

پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۶۴۱۵
پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی استان در شش‌ماهه نخست سال 99 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری اظهار کرد: به‌منظور حمایت و پرداخت این تسهیلات حمایتی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 129 طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان با مبلغ 14 میلیارد و 845 میلیون ریال مورد پرداخت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ 5 میلیارد و 950 میلیون ریال برای 48 طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت‌شده است.

تجری با اشاره به تسهیلات حوزه خسارت ناشی از سیلاب سال 98 و همچنین پرداخت خسارت شیوع کرونا ویروس برای حوزه صنایع‌دستی استان گفت: در شش‌ماهه گذشته مبلغ یک میلیارد و 875 میلیون ریال برای 4 طرح صنایع‌دستی در حوزه تسهیلات جبران خسارت شیوع کرونا ویروس و همچنین مبلغ 7 میلیارد و 20 میلیون ریال برای 77 طرح صنایع‌دستی برای جبران خسارت ناشی از سیلاب سال 98 به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور، این استان ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنان پرونده تولید انفرادی و مابقی نیز کارگاه تولیدی دارند که فعالیت بخشی از این هنرمندان به دلیل شیوع کووید ۱۹، نیمه تعطیل یا تعطیل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز