رئیس کمیته امداد تاکید کرد:

ضرورت تکمیل زنجیره تولید و حذف واسطه‌ها از طرح‌های اشتغال مددجویان

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۰:۵۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۶۷۶۰
ضرورت تکمیل زنجیره تولید و حذف واسطه‌ها از طرح‌های اشتغال مددجویان
رئیس کمیته امداد بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید و حذف واسطه‌ها از طرح‌های اشتغال مددجویان تاکید کرد و گفت: با حذف واسطه‌ها، شرایط برای افزایش درآمد مجریان طرح‌های اشتغال به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، هموار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛  سیدمرتضی بختیاری در سفر به استان گلستان از یک طرح راهبری شغلی در آزادشهر بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان گفت: اشتغال و مسکن و فرهنگ‌سازی از اولویت‌های کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان است و باید با ایجاد فرهنگ کار و تلاش جهادی، زمینه اشتغال خانواده‌های تحت حمایت را فراهم کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طرح راهبری شغلی از سال گذشته در کشور اجرایی شده است، ادامه داد: در این طرح روش‌های علمی روز توسط متخصصان و کارآفرینان نخبه و در مواردی توسط شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال مددجویان اجرا می‌شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه حوزه کشاورزی از جمله ظرفیت‌های بالقوه در تولید اشتغال کشور است، افزود: تولید نشاء، پرورش گیاهان دارویی، تهیه میوه‌ خشک و غیره با تنوع شغلی فراوان طی دوره‌های آموزشی به مددجویان ارائه شده و در همین راستا شغل‌های مورد نظر در سراسر کشور ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: امسال به همه استان‌ها ابلاغ شده است تا ۵۰ درصد از اشتغال‌ ایجاد شده توسط کمیته امداد از طریق طرح راهبری شغلی برای مددجویان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در سال جاری ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان تحت پوشش این نهاد است.

بختیاری با بیان اینکه زنجیره تولید حلقه مفقوده در توسعه اشتغال مددجویان و رشد تولید در کشور است، اظهار کرد: اگر زنجیره تولید فعال شود، دست بسیاری از واسطه‌ها کوتاه شده و از این طریق منافع بیشتری به طرح‌های اشتغال مددجویان در حوزه‌های کشاورزی و باغداری خواهد رسید.

براساس این گزارش، طرح راهبری شغلی گیاهان دارویی در شهرستان آزادشهر توسط یکی از راهبران شغلی کمیته امداد در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا و برای ۱۲۸ نفر از مددجویان کمیته امداد ایجاد اشتغال کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز