مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:

سلامت و امنیت افراد در تورهای فاقد مجوز قابل تضمین و پیگیری نیست / افزایش حفاری های غیرمجاز در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۸۱۹۰
سلامت و امنیت افراد در تورهای فاقد مجوز قابل تضمین و پیگیری نیست / افزایش حفاری های غیرمجاز در سال ۹۹
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: تورهای غیرمجاز هم قوانین شرع و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و از سویی سلامت و امنیت افراد در این‌گونه تورها به دلیل نداشتن مجوز تضمین و قابلیت پیگیری وجود ندارد که متأسفانه در این خصوص شاهد اتفاقات بدی هم بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی گلستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی به تلاشگران حوزه نظم و امنیت اظهار کرد: از همکاری نیروی انتظامی استان در حفاظت و حراست از آثار فرهنگی و تاریخی و همچنین دستگیری حفاران غیرمجاز قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری استان شرایط سختی را سپری می‌کند و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و علی‌الخصوص نیروی انتظامی استان در راستای حمایت از این حوزه در کنار جوامع گردشگری استان باشند.

تجری بیان کرد: تورهای غیرمجاز هم قوانین شرع و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و از سویی سلامت و امنیت افراد در این‌گونه تورها به دلیل نداشتن مجوز تضمین و قابلیت پیگیری وجود ندارد که متأسفانه در این خصوص شاهد اتفاقات بدی هم بودیم.

وی یادآور شد: با همکاری پلیس فتا و پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان گلستان در یک عملیات مشترک در دی و بهمن‌ماه سال گذشته بیش از 50 تور غیرمجاز که شبکه‌های مجازی هم بسیار فعال بودند شناسایی و اقدامات قانونی انجام گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: میراث‌فرهنگی استان گنجینه‌ای بسیار ارزشمند است که متأسفانه در سال 99 شاهد افزایش حفاری‌های غیرمجاز در سطح استان هستیم که بسیاری از آن‌ها دستگیرشده و انتظار داریم این همکاری عملیاتی و اطلاعاتی مشترک همچنان ادامه و افزایش یابد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز