مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

کاهش قابل ملاحظه میزان بارندگی مهر ماه نسبت به دوره آماری در گلستان

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۰:۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۸۶۹۹
کاهش قابل ملاحظه میزان بارندگی مهر ماه نسبت به دوره آماری در گلستان
مدیر کل هواشناسی گلستان گفت : میزان بارش اکثر ایستگاههای استان در مهر ماه ۹۹ نسبت به متوسط دوره آماری کاهش قابل ملاحظه ای داشته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ نوربخش داداشی مدیر کل استان در تحلیل شرایط آب و هوایی مهر ماه ۱۳۹۹ استان در گفتگو با اصحاب رسانه گفت :

در مهر ماه ۹۹ متوسط مجموع بارش ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۹.۱ میلیمتر بوده است بطوریکه ۴۳ درصد نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت این ماه و ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته  کاهش بارش رخ داده است.

وی افزود: این کاهش در اکثر نقاط استان بوده است بطوریکه بیشترین کاهش بارش در بندرگز  به میزان ۷۸  درصد بوده است.

 داداشی در ادامه گفت: در مهر ۹۹  بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه های سینوپتیک استان مربوط به مینودشت به میزان ۴۵.۴ میلیمتر و کمترین بارش مربوط به مراوه تپه به میزان ۱۳.۵ میلیمتر به ثبت رسیده  است.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت دمایی مهر ماه نیز گفت : در مهر ۹۹ متوسط دمای ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۰.۶ درجه سانتیگراد بوده ‘ بطوریکه ۱ درجه نسبت به متوسط دوره آماری مهر ماه و ۱.۵ درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و حداکثر دمای ثبت شده بمیزان ۳۳.۴ درجه سانتیگراد  در گرگان و حداقل دمای ثبت شده ۶.۷ درجه سانتیگراد در اینچه برون و کلاله  به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز