استاندار گلستان:

میزان قاچاق در گلستان نسبت به کشور ناچیز است

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۲:۳۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۹۴۲۶
میزان قاچاق در گلستان نسبت به کشور ناچیز است
استاندار گلستان با اشاره به حجم قاچاق کالا در استان اظهار کرد: اگرچه آمار قاچاق در گلستان بسیار کم و قابل مقایسه با کشور نیست اما هدف ما کاهش میزان قاچاق در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس صبح امروز چهارشنبه ۷ آبان در ششمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی, هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان از مرز آبی و خاکی برخوردار است همه دستگاه ها مکلف به مقابله با قاچاق هستند.

وی با اشاره به همراهی دستگاه های اجرایی در راستای مقابله با قاچاق کالا یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا باید به کاهش دردسر های مردم و رفاه نسبی جامعه منجر شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته رتبه گلستان در بین استان های کشور در مقابله با قاچاق مطلوب است و البته باید قاچاق را به نقطه صفر برسانیم.

حق شناس گفت:بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در گلستان شامل سوخت, نهاده های کشاورزی, کودشیمیایی, چوب و لوازم خانگی است که البته میزان آن در مقایسه با کشور رقم بسیار کوچکی است.

همچنین در این جلسه تعدادی از دستگاه های اجرایی گزارشی از میزان کشفیات قاچاق کالا خود ارایه کردند و بر اساس گزارش نیروی انتظامی حجم کشفیات ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل از ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلون تومان به ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده و میزان کشفیات صنعت معدن تجارت نیز در ۷ ماهه نخست امسال ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

 

نظر شما