در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد کرونا مطرح شد:

لزوم اطلاع رسانی در قالب های مختلف برای بالا بردن دانش عموم مردم در پیشگیری از شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۶:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۱۹۹۹
لزوم اطلاع رسانی در قالب های مختلف برای بالا بردن دانش عموم مردم در پیشگیری از شیوع کرونا
در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد کرونا بر لزوم اطلاع رسانی در قالب های مختلف برای بالا بردن دانش عموم مردم در پیشگیری از شیوع کرونا تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حسن دیلم رئیس گروه رسانه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سومین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد کرونا و نشست خبری ششمین جشنواره ی رسانه ای ابوذر گلستان ضمن گرامیداشت ولادت رسول اکرم و امام جعفر (ص) و گرامیداشت سالروز 13 آبان و نیز روز فرهنگ عمومی ( 14 آبان) اظهار کرد: دشمنان همواره به دنبال بزرگنمایی مشکلات در داخل کشور بوده اند و اینجاست که رسانه میتواند از ابزار قدرتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را برده و به مردم آگاهی بخشی دهد تا جلوی کینه توزی دشمنان را بگیرد.

وی با تاکید  بر توجه خاصه به جامعه و پرهیز از ایجاد یاس و ناامیدی،گفت: اهالی رسانه در اطلاع رسانی دستورالمعل های بهداشتی مورد توجه رسانه هستند و هر گونه فعالیت آن ها از سوی مردم رصد می شود و الگو می پذیرند.

در ادامه محمود غریب آبادی مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و مسئول دبیرخانه شورای اطلاع رسانی گلستان   گزارشی از آمار و وضعیت کرونا در استان ارائه داد و اظهار کرد: در کنار اطلاع رسانی ورود به بحث آموزش صحیح و کاربردی ضروری است.

وی به نقش تولید محتوا های متنوع و اثر بخشی آن نیز اشاره کرد و افزود: تولید محتوا و انتشار محتواهای کاربردی و صحیح در قالب پادکست ها و فایل های صوتی و تصویری و کلیپ ها و ... در کنار اخبار و اطلاع رسانی آگاهانه، نقش بسزایی در بالا بردن دانش عموم مردم در مسیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا دارد.

 در ادامه جلسه همچنین میثم قرائی مسئول بسیج رسانه گلستان ضمن اشاره به نقش پر رنگ اهالی رسانه در آگاهی بخشی به جامعه در برابر اخبار مخرب دشمنان در خصوص ویروس کرونا ، درباره ششمین جشنواره ی رسانه ای ابوذر گلستان، گفت: جشنواره ابوذر جشنواره ای فراجناحی است و فرصتی ارزشمند برای دیده شدن فعالیت های اهالی رسانه ی استان است .

وی تاکید کرد: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گلستان با رویکرد گلستان در مسیر تحول برگزار می‌شود.

در ادامه ولی الله شهابی  دبیر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گلستان ضمن تشریح موضوعات و قالب های جشنواره به لزوم تبیین واقعه 13 آبان برای نوجوانان و نسل جوان تاکید کرد و گفت:  واقعه 13 آبان ماه از رویدادهای ماندگار کشورمان است که می بایست بخصوص جامعه دانشگاهی به آن توجه نشان دهد 

وی همچنین یادآور شد: فعالیت شبانه روزی اهالی رسانه نقش بسیاری در مدیریت و کاهش قربانیان این ویروس دارد .

در پایان احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت ایام پیش رو و اشاره به نقش تحریم ها و  کرونا بر روی اقتصاد کشور، بیان داشت: وظیفه ی اهالی رسانه در این شرایط دشوار تر شده و باید ملزومات سبک زندگی در دوران کرونا را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: رسانه ها بایستی به سبک زندگی کرونایی بیشتر مانور دهند و همه افراد بایستی در اطلاع رسانی در حوزه کرونا وزارت بهداشت را مرجع قرار دهند و این موضوع را به مردم نیز القا کنند تا مردم تنها به منابع رسمی اعتماد کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز