فرماندار شهرستان گرگان:

آتش توسکستان تحت کنترل است/هر لحظه امکان دوباره شعله ور شدن حریق وجود دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۲۴۴۷
آتش توسکستان تحت کنترل است/هر لحظه امکان دوباره شعله ور شدن حریق وجود دارد
فرماندار شهرستان گرگان گفت: از نیمه شب دوشنبه، آتش تحت کنترل نیرو های امدادی است اما هر لحظه امکان دوباره شعله ور شدن حریق وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد حمیدی در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات توسکستان اظهار کرد: از شامگاه یکشنبه شاهد شعله ور شدن آتش در ارتفاعات شرق توسکستان هستیم و با توجه به صعب العبور بودن مسیر حادثه، نیرو های امدادی کار بسیار دشواری را برای مهار آتش داشته اند.

وی با اشاره  به اینکه اعزام نیرو های امدادی توسط بالگرد های هلال احمر انجام می شود افزود: صبح دوشنبه حدود ١٠٠ نفر و شب گذشته هم ٨٠ نفر از نیرو های امدادی بسیج مردمی، منابع طبیعی و همچنین تعدادی از کوهنوردان زبده در محیط مستقر شده و بیتوته انجام داده اند.

حمیدی بیان داشت: از نیمه شب دوشنبه، آتش تحت کنترل نیرو های امدادی قرار دارد، اما به دلیل نامناسب بودن شرایط محیطی و وجود چوب های خشک و درختان انبوه در سطح شیب‌دار، هر لحظه امکان دوباره شعله ور شدن آتش وجود دارد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تا فردا و با توجه به تحت کنترل بودن آن منطقه، آتش به طور کامل مهار شود.

حمیدی از همه ی هم وطنان به ویژه اُستان های همجوار این درخواست را داشت تا در صورت عزیمت به سمت استان گلستان، تا حد امکان از روشن کردن آتش در جنگل های این منطقه خود داری فرمایند.

در پایان فرماندار گرگان با بیان این مطلب گفت: همه ی ما در حفظ منابع طبیعی کشور مسئول هستیم و باید با تمام وجود از سرمایه های ملی محافظت کنیم تا بتوانیم آن را به نسل بعد انتقال دهیم.

 

نظر شما