استاندار گلستان:

تمام تجهیزات استان برای مهار آتش بکار گرفته شده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۲۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۳۸۹۷
استاندار گلستان با اشاره به روند اطفاء حریق در جنگلهای توسکستان، گفت: هر آنچه در سطح استان تجهیزات برای مهار آتش داریم را به خدمت گرفتیم و تلاش می‌کنیم با کمک نیروهای امدادی تمام دستگاهها و استفاده کامل از امکانات موجود، آتش‌سوزی توسکستان را هر چه سریع‌تر خاموش کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق‌شناس صبح امروز شنبه 17 آبان، در سرکشی از مرکز فرماندهی و ساماندهی نیروهای اطفای حریق جنگل توسکستان وابسته به اداره کل منابع طبیعی گلستان اظهار داشت: طی یکی دو روز اخیر، نیروی انسانی ورزیده و ماهر برای مهار آتش جنگل توسکستان گرگان تقویت شده است و نیازی به کمک سایر استانها نداریم اما ضرورت دارد دستگاههای عملیاتی استان همچون منابع طبیعی و محیط زیست به تجهیزات مدرن و قوی مجهز شوند.

وی یکی از دلایل طولانی شدن روند خاموش کردن آتش را صخره‌ای بودن مناطق درگیر آتش و پراکندگی محدوده آن در ارتفاعات سخت گذر عنوان کرد و افزود: از روز اول وقوع آتش، بالگرد آب پاش و هلال احمر برای اعزام نیرو به منطقه سخت گذر توسکستان مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون ماموریت‌های متعددی برای کمک به خاموش کردن آتش انجام شده است.

حق‌شناس به تقویت و تجهیز گروه امداد و عملیات طی ۲۴ ساعت آینده از طریق ملحق شدن یک بالگرد جدید اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی گلستان مبنی بر احتمال بارش باران از عصر امروز در ارتفاعات توسکستان عملیات را برای سرعت کار و مهار آتش تسهیل می کند.

استاندار تصریح کرد: در مجموع گلستان استانی حادثه خیز است و طی سالیان اخیر حوادث قهری و انسانی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی جنگل و ترافیک جاده‌ای با خسارات سنگین و تلفات بالا را تجربه کرد از این روی تقویت و تجهیز دستگاههای امدادرسان استان ضروری است و باید پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ جنگل‌ توسکستان از شامگاه یکشنبه 11 آبان دچار حریق شده و نیروهای امدادی، بسیج مردمی درحال اطفا حریق می باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز