با اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛

برنامه های استان گلستان در هفته ی کتاب تشریح شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۱:۵۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴۷
برنامه های استان گلستان در هفته ی کتاب تشریح شد
عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، برنامه های پیش بینی شده آن اداره کل ویژه هفته کتاب سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از گرگان؛ عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی که از 24 تا 30 آبان ماه با شعار «دانایی، مانایی» همزمان با سراسر کشور در استان گلستان نیز برپا می شود، گفت: بازدید از انتشارات دانشگاه گلستان، واژگان سیرنگ و کتابخانه عمومی موسسه میرداماد و برپایی آیین تجلیل از فعالان و خادمان نشر به میزبانی استانداری گلستان از برنامه های پیش بینی شده است.

وی افزود: رونمایی از کتاب های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و برپایی پویش های «کتاب خوانی» و «کتاب بسازیم» و نیز برپایی کارگاه «چطور کتاب بنویسم و چطور کتاب چاپ کنم» زیر نظر «حسین یاقوتی» نویسنده و مدیر انتشارات یاقوت سرخ و نیز برنامه «مادران قصه گو» در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

کشمیری ادامه داد: همچنین هر شب یک کتاب از یک نویسنده ی گلستانی در فضای مجازی معرفی خواهد شد و نیزدر این بازه ی زمانی، اپلیکیشن کتاب خوانی معرفی و رونمایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، افزود: برپایی کارگاه آموزشی «چگونه کتابخوان حرفه ای پرورش دهیم» و دیدار با اعضای انجمن نویسندگان هوران و نیز نویسندگان گلستان در برنامه های پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در شهرستان های تابعه استان،گفت: آیین رونمایی از کتاب «از نوری تا حاج قاسم» و «همچو آفتاب از آسمان» به قلم «سمیه مقصودی» در فضای مجازی برگزار می شود.

کشمیری ضمن قدردانی از تلاش مدافعان سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: برنامه ای را با عنوان «کتاب و مدافعان سلامت» پیش بینی کرده ایم و بناست به رسم تکریم به کادر درمان کتاب هدیه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برپایی طرح پاییزه کتاب 99 با مشارکت کتاب فروشی های استان همزمان با برپایی هفته کتاب ،اظهار کرد: برپایی مسابقه کتاب خوانی در شبکه شاد با همکاری آموزش و پرورش، دیدار با نویسندگان پیشکسوت، اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی نیز برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

عادله کشمیری در پایان، گفت: در صورت امکان و موافقت ستاد استانی کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سنت حسنه ی کتاب گردی را در راستای تقدیر از کتاب فروشان برپا خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز