استاندار گلستان:

تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم/ شماری از درختان سرخدار در آتش سوخت

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۵۰۲۷
تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم/ شماری از درختان سرخدار در آتش سوخت
استاندار گلستان گفت: موردی از تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم و اسب های وحشی نیز در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در گفتگوی ویژه خبری با رد شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تلفات حیات وحش بر اثر آتش‌سوزی و وجود «اسب وحشی» در توسکستان گفت: موردی از تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم و اسب های وحشی نیز در این منطقه وجود ندارد.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی در جنگل توسکستان اظهار کرد: بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل توسکستان بر اثر خطای انسانی بوده و احتمالا شکارچیانی که در آن منطقه بیتوته کرده بودند پس از ترک آنجا مبادرت به خاموش کردن آتش نکرده و موجب این خسارت سهمگین به حیات سبز شدند.

وی با اشاره به اینکه حجم آتش‌سوزی در جنگل توسکستان طی چند روز آینده گزارش داده می‌شود، تصریح کرد: 107 سورتی پرواز برای مهار آتش‌سوزی جنگل توسکستان صورت گرفت که بیش از 80 سورت پرواز از طریق بالگرد هلال احمر و 20 سورت پرواز توسط بالگرد اطفاء حریق هوانیروز سپاه انجام شد.

استاندار گلستان؛ مه‌آلود بودن منطقه توسکستان و صعب‌العبور بودن منطقه را از مهمترین دلایل کندی روند اطفای حریق برشمرد و افزود: بارندگی اخیر سبب شد تا صددرصد اطفای حریق در منطقه جنگلی توسکستان اتفاق بیفتد.

حق‌شناس بیان کرد: 47 روز از فصل پاییز امسال در مقیاس بلندمدت 50 درصد و در مقیاس سال قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش بارندگی در استان داشتیم و 11 آبان نیز شهرستان گرگان به عنوان یکی از گرمترین نقاط ایران اعلام شد.

وی در خصوص آتش گرفتن شماری از درختان سرخدار گفت: توسکستان منبع اصلی و ذخیرگاه سرخدار نیست هرچند تک تک درختان و نهال های این منطقه برای ما باارزش هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز