استاندار گلستان:

۲۰ آبان لغایت ۲۱ آذرماه محدودیت‌های کرونایی تشدید خواهد شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۵۰۷۰
۲۰ آبان لغایت ۲۱ آذرماه محدودیت‌های کرونایی تشدید خواهد شد
استاندار گلستان از تشدید محدودیت‌های کرونایی از 20 آبان لغایت 21 آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گلستان بیان کرد: دو شاخص ابتلا و مرگ و میر در این زمینه مورد توجه است اما شاخص های استان نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی افزود: به ازای هر یکصد هزار نفر در ایران به طور میانگین 23 نفر مبتلا می‌شوند که شرایط استان گلستان نصف این عدد است که بخشی از آن به دلیل رعایت مردم محقق شد.

 استاندار گلستان افزود: این استان با جمعیت حدود 2 میلیون نفر طی 6 ماه گذشته روزانه سه الی چهار نفر فوتی داشتیم و برخی روزها نیز آمار فوت ناشی از ویروس کرونا صفر بود که بهبود وضعیت استان با رعایت نکات بهداشتی از سوی عموم مردم حفظ خواهد شد.

حق‌شناس گفت: ما در ایام بعد از محرم، اعیاد غدیر و قربان پیک کرونا نداشتیم اما در دو الی سه هفته اخیر وضعیت کرونایی گلستان قرمز شد.

وی با صراحت اعلام کرد مهمترین دلیل بروز این شرایط برگزاری مراسم‌های عروسی بوده است، نقطه اوج شرایط قرمز کرونایی در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس و هشت شهری که قرمز شدند به دلیل برپایی مراسم عروسی بوده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تالارهای عروسی تهویه مناسبی ندارند خطاب به مردم استان گفت: به بهانه اینکه اقوام چند ساعتی خوش باشند به استقبال مرگ نروید، برپایی عروسی منشاء مرگ و میر است.

حق‌شناس از وجود 408 بیمار کرونایی در استان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا که به مراکز استان‌ها اعلام شده است از 20 آبان لغایت 21 آذرماه محدودیت‌های کرونایی تشدید خواهد شد و برخی مشاغل بعد از ساعت 18 تعطیل می‌شوند، برای اینکه وضع بدتر نشود محدودیت‌ها را اعمال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 52 درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور فیزیکی دارند، گفت: هیچ اصراری برای حضور فیزیکی در کلاس‌های درس وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه آموزش و فضای مجازی مبادرت به فراگیری دروس خود کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه پنج بیمارستان در حال ساخت در استان داریم، ابراز کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه نسبت به تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه بهداشت و درمان اقدام می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به اینکه 20 هزار نفر از مردم استان گلستان بر اثر ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند، گفت: این افراد از مزایای بیمه بیکاری و مستمری بهره‌مند شدند و تلاش خواهیم کرد این کمک‌ها تداوم داشته باشد.

وی در خصوص تعطیلی مدارس استان گلستان به دلیل شرایط قرمز کرونایی بیان کرد: اگر مصوبه ستاد کرونا استان گلستان از سوی ستاد ملی کرونا تائید شود نسبت به تعطیلی مدارس در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس اقدام می‌شود.

 

نظر شما