به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان گمیشان به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۲:۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۵۶۰۶
آیین شکرانه ایجاد 150 هزار شغل با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در کل کشور با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد و در آن طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان گمیشان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس صبح امروز سه شنبه 20 آبان در آیین رونمایی از یکصد و پنجاهمین طرح اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام که در جزیره آشوراده برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب سواحل استان گلستان برای اشتغالزایی، در سنوات اخیر، شیلات گلستان طرح های پرورش ماهی در قفس را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان نسبت به تهیه 10 قفس به ظرفیت تولید 40 تن طی نیمه اول و دوم سال با اعتبار 600 میلیون تومان اقدام نموده که 10 نفر اشتغالزایی مستقیم و دوبرابر آن اشتغالزایی غیر مستقیم دارد و می تواند تأثیر بسیار خوبی در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان محروم گمیشان و کمک به صیادان این منطقه داشته باشد.

استاندار گلستان با اشاره به طرح اجرا شده توسط بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در استان گفت: هر یک از این قفس ها، ظرفیت تولید 2 تن ماهی را دارد که هدف گذاری اولیه 250 تن است اما ظرفیت های سواحل شمال خصوصا استان گلستان بیش از این است.

حق شناس افزود: این طرح هم توجیه اقتصادی و هم ایجاد اشتغال پایدار را به همراه دارد و امیدواریم مردم استان گلستان و خصوصا شهرستان محروم گمیشان بتوانند از مزایای این طرح بهره لازم را ببرند.

مهدی سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان نیز گفت: پیشنهاد اجرای 1500 طرح اشتغالزایی با اعتبار 179 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 6564 نفر در استان گلستان به ستاد ارائه شده و امیدواریم در آینده ای بسیار نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح ها باشیم.

 

نظر شما