مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

اجرای طرح پاییزه تخفیف ۲۰ درصدی در ۱۴ کتابفروشی استان/ فعالان عرصه کتاب معاف از مالیات هستند

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۴:۳۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۷۵۳۴
اجرای طرح پاییزه تخفیف ۲۰ درصدی در ۱۴ کتابفروشی استان/ فعالان عرصه کتاب معاف از مالیات هستند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اجرای طرح پاییزه تخفیف 20 درصدی در 14 کتابفروشی در سطح استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عادله کشمیری در ویژه برنامه آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان با شعار دانایی- مانایی که با حضور مدیران و مسئولان استانی و تعدادی از فعالان و دوستداران کتاب برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را با شعار دانایی- مانایی آغاز کرده ایم.

کشمیری به برنامه های این هفته اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش خواهد شد که برنامه های هفته کتابخوانی با رعایت الزامات بهداشتی و همچنین بهره بردن از فضای مجازی برگزار شود.

وی تصریح کرد: پویش جلسات مجازی نقد کتاب، نواختن زنگ کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های سطح استا و تجلیل از کتابداران و نشست حضوری و مجازی با نویسندگان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکصد ناشر کتاب خبر داد و گفت: در طرح پاییزه 14 کتابفروشی سطح استان کتاب های خود را تخفیف 20 درصد به مشتریان عرضه می کنند.

وی همچنین خبر داد: در راستای حمایت از کتابفروشان و ناشران، فعالان عرصه کتاب می توانند پنج نفر را بیمه کنند و از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار برنا اشاره کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نمایشگاه کتاب در سطح استان که به عنوان بزرگترین پدیده فرهنگی استان به شمار می رفت برگزار نمی شود.

کشمیری همچنین اظهار کرد: برای افزایش سرانه مطالعه در استان بایستی کار فرهنگی صورت بگیرد و این موضوع مستلزم ورود دستگاه های  دیگر به این مهم می باشد.

 

نظر شما