رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

ورود دستگاه قضایی به موضوع گرانی مسکن / نظارت ها بیشتر می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۲:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۸۵۸۲
رئیس کل دادگستری گلستان از ورود دستگاه قضا به موضوع گرانی مسکن و افزایش نظارت ها در این حوزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در جلسه شورای پیشگیری استان گلستان با موضوع بررسی علل افزایش قیمت مسکن اظهار کرد: هر چند بخشی از افزایش قیمت مسکن مربوط به نوسانات قیمت مصالح و هزینه های ساخت و ساز است اما نباید سوء مدیریت  را در افزایش بی حساب و کتاب قیمت مسکن نادیده گرفت .

هاشمیان افزود: باید پلیس اماکن ، اداره صنعت معدن و تجارت استان نظارت ها بیشتر و  گرانفروشان را به تعزیرات معرفی کنند .

وی افزود: در گفت و گویی که با مدیر کل تعزیرات استان داشتیم این اداره هم آماده برخورد با متخلفان حوزه سوداگری مسکن است .

رئیس کل دادگستری گلستان ، فعالیت غیرمجاز بنگاه های معاملات املاک را از دیگر علل افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت:  این بنگاه ها با تفکیک غیرقانونی زمین ها و خرید و فروش های صوری ، علاوه بر سوداگری در حوزه مسکن و دامن زدن به  قیمت ها ، زمینه کلاهبرداری در این حوزه را نیز فراهم می کنند .

هادی هاشمیان افزود: با تاکید بر پلمب بنگاه ها بدون مجوز گفت: کار کردن بنگاه های مشاوران املاک با عنوان " در دست اقدام "  هم پذیرفته نیست و افراد تا زمانی که مجوز نگرفته اند ، حق کار ندارند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه خطاب به اداره راه و شهرسازی استان از مسئولان این اداره خواست : در واگذاری زمین به تعاونی ها و افراد ، فقط به کسانی که خانه ندارند زمین واگذار کنند .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: این که برخی مدیران ، زمین ها مناطق خوب شهرها را به کارکنان و یا نزدیکان خود در پوشش تعاونی واگذار کنند پذیرفته نیست و با متخلفان برخورد می شود .

دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود خواستار  دقت بیشتر در صدور احکام در پرونده های اثبات مالکیت شد و گفت :  باید پیش از صدور رای اثبات مالکیت ، سند تفکیک زمین از شهرداری ها استعلام گرفته شود .

طلوعیان، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان هم در این جلسه، افزایش قیمت زمین و هزینه های اخذ مجوز ، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش هزینه های کارگری را از علل گرانی مسکن عنوان کرد .

دادبود شهردار گرگان هم در این جلسه گفت: افزایش تراکم در گرگان و کاهش هزینه مجوزهای ساخت و ساز از جمله طرح های شهرداری گرگان برای کاهش قیمت مسکن است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز