سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی گلستان:

گلستان پیست ریس ندارد/ میخواهیم جوانان استعداد خود را در خیابان ها هدر ندهند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۰۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳۵
گلستان پیست ریس ندارد/ میخواهیم جوانان استعداد خود را در خیابان ها هدر ندهند
سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی گلستان با اشاره به اینکه گلستان پیست ریس ندارد گفت: هیئت اتومبیل رانی تمام قد از افرادی که مهارت و استعداد دارند حمایت میکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مرتضی عباسی سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی استان از 12 سال پیش به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: جامعه اجتماعی هیئت استان خصوصا کمیته افرود در سیل 98 آق قلا حضور چشمگیری داشت که در کل کشور نمود پیدا کرد و این کمک ها در قالب رزمایش مومنانه در زمان شیوع کرونا نیز استمرار داشت.

عباسی خاطرنشان کرد: هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی در سطح استان گلستان 7هییت شهرستانی فعال دارد.

وی افزود: 4 پیست موتور گراس در شهرستان های مینودست، گنبد کاووس،علی آباد کتول و گرگان وجود دارد و پیست آسفالت مجموعه کریم آباد شهرستان گرگان در زمینه حرکات نمایشی اعم از موتورسیکلت و اتومبیل رانی فعالیت دارد.

عباسی گفت: این هیئت تعاملات بسیار خوبی با هلال احمر،پلیس راهور و دیگر ارگان های مرتبط دارد.

وی بیان داشت: در سطح استان گلستان تنها یک مربی و یک داور در رشته اتومبیل رانی و موتور سواری وجود دارد.

به گفته وی هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری گلستان مربی و داور مدرک دار در این رشته ندارد.

وی افزود: برگزاری مسابقات کشوری به شرط بهبود شرایط شیوع کرونا در برنامه هیئت می باشد و همچنین در حال اخذ مجوز برای برگزاری مسابقه آفرود کشوری در زمستان پیش رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ضعف در بخش مربیگری در این رشته احساس میشود افزود: برگزاری کلاس ها ی مربیگری و مهارت های رانندگی در دو بخش موتور سیکلت و اتومبیل در دستور کار این هیئت قرار دارد که مجوز آن نیز دریافت شده است.

وی به لزوم احداث زیر ساخت برای این رشته ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با دستگاه های مختلف ارتباط برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان پیست ریس نداریم افزود: مذاکراتی انجام شده است تا فرودگاه متروکه در روستای مهتر کلاته تبدیل به پیست ریس شود اما متاسفانه با واگذاری این فرودگاه به هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری حتی به صورت امانی موافقت نمیشود.

وی افزود: در صورت راه اندازی این پیست بسیاری از مشکلات سطح شهر که ناشی از هیجانات افراد است کنترل خواهد شد.

رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی استان ادامه داد: این هیئت در14رشته مجزا فعالیت دارد و افراد علاقه مند میتوانند به هیئت مراجعه کنند تا علاقه مندی انان سنجیده شود.

وی اضافه کرد: حداقل سن برای فعالیت در رشته های موتور سواری ۹ سال و در رشته های اتومبیل رانی 17 سال میباشد. عباسی تصریح کرد: هیئت اتومبیل رانی تمام قد از افرادی که مهارت و استعداد دارند حمایت میکند از این رو از افراد و جوانان می خواهیم استعداد خود را در خیابان ها هدر ندهند.

عباسی خاطرنشان کرد: این هیئت در مجموعه کریم آباد گرگان یک پیست کراس، یک پیست افرود و یک پیست آسفالت 5 هزار متر مربعی دارد.

وی در پایان متذکر شد: در استان گلستان سه قهرمان در رشته آفرود داشتیم.

 

 

 

نظر شما