پیام استاندار گلستان به مناسبت ۵ آذر , روز قیام مردم گرگان

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۰:۲۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۳۳۶۹
پیام استاندار گلستان به مناسبت ۵ آذر , روز قیام مردم گرگان
استاندار گلستان در پیامی ۵ آذر، روز قیام مردم گرگان و روز بسیج مستضعفان را به تمامی مردم شریف این شهر و حماسه سازان واقعه تاریخی این روز در سال ۱۳۵۷ تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ متن کامل پیام هادی حق شناس به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ گلستان سرشار از روزهای غرور آفرینی است که مردم غیرت مند این منطقه در برگ برگ تقویم به ثبت رسانده اند و سلحشوری خود را در دفاع از این آب و خاک همواره به اثبات رسانده اند.

به گواه تقویم انقلاب اسلامی حادثه ۵ آذر گرگان پس از واقعه ۱۷ شهریور تهران خونین ترین جنایت رژیم شاهنشاهی علیه مردمی بود که استقلال و آزادی خود را فریاد زدند و حکومت پهلوی با گلوله باران کردن مردم موجب شهادت ۱۴ زن و مرد شریف گرگانی شد.

اهمیت این روز بگونه ای بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵ آذر را به نام روز «قیام مردم گرگان» نامگذاری کرد و مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص این روز فرمودند؛« همین مسئله‌ی پنجم آذر روز مهمّی در قضایای گرگان است. مردم در گرگان، قضایای حمله‌ به حرم امام رضا (ع) در مشهد را شنیدند و به طور خودجوش به حرکت درآمدند ... »

بی تردید واقعه ۵ آذر ۱۳۵۷ گرگان نقش تاثیرگذاری در تحولات انقلاب در منطقه شمال کشور داشته و دستاورد آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در  ۲۲ بهمن ماه موجب شادی و سرور مردم ایران گردید.

اینجانب ضمن گرامیداشت شهادت ۱۴ زن و مرد شریف و سلحشور گرگانی سالروز ۵ آذر و روز بسیج مستضعفان را به مردم غیور گرگان و استان تبریک عرض می کنم و امیدوارم با همراهی پایگاه های بسیج و پایگاه های سلامت در اجرای طرح شهید سلیمانی شاهد انقطاع هر چه زودتر زنجیره شیوع ویروس کرونا باشیم و روند توسعه استان را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

هادی حق شناس

استاندار گلستان

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز