مدیر کل کمیته امداد گلستان خبر داد:

سیل، کرونا و فشار اقتصادی مدد جویان کمیته امداد را به ۸۳ هزار نفر افزایش داد

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۵:۳۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۳۶۲۶
مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: تا ابتدای سال گذشته 45 هزار مدد جو تحت حمایت کمیته امداد گلستان بودند که این آمار بنا بر دلایلی نظیر سیل، شیوع بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی به83 هزار مددجو افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی بابایی در حاشیه توزیع  20 هزار بسته معشیتی در هفتمین مرحله توزیع کمک های مومنانه با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، خیرین و پایگاه بسیج گلستان و کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد افرادی را که از محل تسهیلات اشتغال خودکفا شدند اما با شیوع ویروس کرونا کسب و کار آنان دچار آسیب شده بود مجددا به چرخه حمایت بازگرداند.

وی افزود: همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد4 هزار 500 خانوار را که در گذشته شرایط تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد را نداشتند اما باتوجه شرایط فعلی و با بروز بیماری کرونا معیشت آنان دچار آسیب شده بود در قالب تبصره 14 مورد حمایت قرار داد.

بابایی یادآور شد: طبق آمار رسمی از مرکز بهداشت از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 180 خانواده درگیر بیماری شده اند.

وی تصریح کرد: در صورتی که سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد بر اثر کرونا از دنیا رفته باشد کمیته امداد مبلغ 100 میلیون ریال و در صورتی که یکی از اعضاء خانواده تحت پوشش براثر کرونا فوت شده باشد مبلغ 50 میلیون ریال به آن خانواده به صورت بلاعوض  پرداخت خواهد شد.

بابایی گفت: در مرحله اول توزیع کمک های مومنانه کمیته امداد تعداد 128 هزار بسته معیشتی با همکاری سایر دستگاه ها و 230 مرکز نیکو کاری در بین مددجویان توزیع نمود.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته بسیج با همکاری پایگاه بسیج و بسیج ادارات 7 هزار سبد کالا در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

بابایی تصریح کرد: تا ابتدای سال گذشته 45 هزار مدد جو تحت حمایت کمیته امداد گلستان بودند که این آمار بنا بر دلایلی نظیر سیل، شیوع بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی به83 هزار مددجو افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد گلستان در پایان افزود: انتظار ما از دیگر دستگاه ها که در پویش کمک مومنانه شرکت میکنند این است که کمک ها به صورت عدالت محور و با هماهنگی بین دستگاهی در بین اقشار آسیب پذیر توزیع شود و کمیته امداد در این راستا از طریق مراکز نیکوکاری مسجد محور در محلات و دفاتر کمیته امداد آمادگی لازم جهت توزیع بسته های معیشتی را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز