یادداشت؛

اهمیت استاندارد سازی در ورزش

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۱:۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۵۳۶۷

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد مهدی اسلامی، سرپرست معاونت ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان؛ یکی از مهم ترین دلایل موفقیت یک سازمان ورزشی، ایجاد سیستم مدیریت کیفیت کارآمد است که باید بر اساس استانداردهای جدید مدیریتی، طراحی و پیاده سازی شود. ایجاد چنین سیستمی مستلزم رعایت قوانین و مقررات بین المللی ورزشی، وجود زیرساخت ها ( اماکن،فضاها و تجهیزات ورزشی) و نیروی انسانی متخصص است که در نهایت منجر به دستیابی به اهدافی چون کسب عناوین قهرمانی، رضایت اسپانسر ها و افزایش هواداران و طرفداران در ورزش می گردد. استقرار سیستم مدیریت کیفیت در امور ورزش و سازمان های ورزشی منجر به مستقل شدن آن سازمان از فرد و جابجایی افراد می شود و می تواند عاملی بر عدم ایجاد خلل در دستیابی به اهداف آن سازمان باشد.

و همچنین بر این باوریم ورزش فعالیتی است که برای سلامتی، تندرستی، نشاط و شادابی و همچنین افزایش سطح آمادگی جسمانی انجام می‌گیرد. این فعالیت اگر به صورت علمی و حرفه ای دنبال شود تبدیل به ورزش حرفه ای شده و متعاقبا به عنوان یک شغل برای فرد ورزشکار ایجاد درآمد خواهد کرد.

اما به ورزش چه از منظر همگانی و یک تفریح و فعالیتی برای پر کردن اوقات فراغت نگاه شود و چه از منظر قهرمانی و حرفه ای به عنوان یک شغل، باید اصل ایمنی در درجه اول مد نظر قرار گیرد.

 اهمیت ایمنی در ورزش از آنجایی مورد توجه قرار می‌گیرد که درصورتی اگر احیانا فرد ورزشکار دچار حادثه شود ممکن است تا آخر عمر نتواند زندگی عادی داشه باشد و پایان زندگی حرفه ای آن رقم می خورد. به همین دلیل می طلبد ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش با دقت بسیار زیادی اماکن و فضاهای ورزشی و همچنین تجهیزات و وسایل ایمن و استاندارد را انتخاب کنند که دچار آسیب های جسمانی نگردند.

در این راستا در دیدار با مدیرکل استاندارد گلستان مقرر شد تا با بهره گیری از توان علمی و فنی آن مجموعه بتوانیم فصل جدیدی از استاندارد سازی در ساخت اماکن و تجهیزات ورزشی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی را داشته باشیم که یقینا توجه به این امر توفیقات بیش از پیش ورزشکاران و جلوگیری از آسیب های ورزشی را برای علاقه مندان ورزش در پی خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز