سرپرست معاونت گردشگری استان گلستانبیان کرد:

حمایت از گردشگری آبی/ فراخوان برخی سدهای استان تا پایان سال برای ورود به این حوزه

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۹:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۷۱۱۲
سرپرست معاونت گردشگری استان گلستان ضمن اینکه از ورود سرمایه گذار بومی برای "آببندان کلو" به منظور ایجاد گردشگری آبی خبر داد، گفت: تا پایان سال چند سد برای ایجاد گردشگری آبی از سوی شرکت آب منطقه ای به فراخوان گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ یاسر قندهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهار کرد: در استان گلستان سال گذشته به دلیل بروز پدیده سیل  و امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه های گردشگری دچار آسیب جدی شد و این وقایع باعث متضرر شدن تاسیسات و فعالان گردشگری گردید.

وی افزود: برنامه ریزی هایی برای تاسیسات گردشگری انجام شده است و یکی از این موارد توسعه پرواز های استان می باشد که جهش خوبی در دفاتر مسافرتی رخ داد.

وی همچنین از شکل گیری پرواز گرگان- آکتائو به زودی خبر داد.

قندهاری در ادامه افزود: از آنجاییکه 99 درصد راهنمایان گردشگری جوان هستند، با استفاده از ظرفیت خیرین وام های 4 درصدی برای این افراد در نظر گرفته شد.

وی به ارائه تسهیلات در حوزه گردشگری اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی مرحله اول تسهیلات به صورت اشتغال محور انجام شد به طوری که به ازای هر نیروی بیمه شده که تاسیسات گردشگری در اختیار دارند مبلغ 16 میلیون تومان تسهیلات به آنان پرداخت گردید.

وی ادامه داد: در مرحله دوم؛ تسهیلات بنگاه محوری برای واحد های گردشگری دارای پروانه در نظر گرفته شد که این بنگاه ها بین 150 تا 900 میلیون تومان بر اساس مشخصاتی که در سامانه ثبت میشود بسته حمایتی با تسهیلات 12 درصد دریافت میکنند که اقساط آن از اردیبهشت 1400 آغاز خواهد شد.

وی در خصوص میزان تسهیلات در نظرگرفته شده بیان داشت: برای دفاتر خدمات مسافرتی که بین یک تا 10 نیرو داشته باشد 150 میلیون تومان و بین 10 تا 35 نیرو 250 و بیشتر از 35 نیرو 300 میلیون تومان، برای هر راهنمای گردشگری 20 میلیون تومان، هتل آپارتمان ها، متل ها و مهمانپذیر تومان بین 200 تا 350 میلیون تومان موسسات گردشگری 60 میلیون تومان، اقامتگاه های بومگردی و سنتی بر اساس مساحت و تعداد اتاق بین 80 تا 200 میلیون تومان تسهیلات، سفره خانه های سنتی واحدهای پذیرایی بین راهی و مراکز تفریحی و سرگرمی بر اساس درجه و ستاره بین 100تا 350 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امهال تسهیلات بانکی فعالین حوزه گردشگری، هزینه سوخت، مالیات و بیمه سهم کارفرمایی تا پایان سال نیز از مصوبات ستاد کرونا بود که اجرایی شد.

قندهاری تصریح کرد: در سطح استان 27 هتل فعال، 13 هتل آپارتمان و متل، 19 مهمانپذیر و پانسیون اقامتی، 222 خانه مسافر دارای پروانه فعالیت، 115 اقامتگاه بومگردی، 44 واحد پذیرایی در قالب رستوران های بین راهی، 22 سفره خانه سنتی دارای پروانه بهره برداری، 78 دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز، یک مرکز تعطیلات و سرگرمی و 101 راهنمای گردشگری دارای کارت فعالیت در سطح استان وجود دارد و در مجموع 643  مجوز تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

قندهاری در خصوص گردشگری آبی گفت: کمیته گردشگری آبی شکل گرفته است و شرکت آب منطقه ای، آببندان کلو، سد وشمگیر و نگارستان را به این منظور به فراخوان گذاشته است و در حال حاضر برای آب بندان کلو سرمایه گذار بومی ورود پیدا کرده است و تا پایان سال چند سد دیگر نیز به فراخوان گذاشته خواهد شد.

وی متذکر شد: به لحاظ گردشگری سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آبی حمایت میشود اما بایستی ابتدا موافقت آب منطقه ای دریافت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز