غم «شاد»/ ۲۰ درصد دانش آموزان گلستانی امکانات حضور در «شاد» را ندارند

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۳:۳۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۷
غم «شاد»/ ۲۰ درصد دانش آموزان گلستانی امکانات حضور در «شاد» را ندارند
مدیر کل آموزش و پرورش گلستانبا بیان اینکه متاسفانه در گلستان 20 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم گفت: ٢٠ درصد از دانش آموزان استان گلستان امکان حضور در شبکه شاد را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احسان گوهری راد صبح امروز (یکشنبه ٢٣ آذر) در گفتگو با خبرنگاران به آمار حضور دانش آموزان در بستر شاد اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط حال حاضر و عدم حضور دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس بیش از ٢٠ درصد دانش آموزان در شبکه شاد حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این دانش آموزان در مناطق روستایی زندگی میکنند که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند افزود: درخواست بازگشایی مدارس سه روز در هفته با نظر شبکه بهداشت در مناطق شرق استان و کوهستانی شهرستان های  مینودشت، گالیکش، رامیان و علی آباد در ستاد استانی کرونا مطرح شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد: در حال حاضر ٧۶.۵٣ درصد دانش آموزان در شبکه شاد ثبت نام کرده اند اما ۶۶ درصد آنان آنلاین هستند که دانش آموزان شهرستان کردکوی با 78 درصد و دانش آموزان شهرستان رامیان با 51 درصد بیشترین و کمترین میزان حضور را در شبکه آموزش دانش آموزان دارند.

گوهری راد ضمن تاکید بر اینکه 20 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد افزود: نرخ امید به تحصیل در گلستان ۱۱.۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از راه اندازی شبکه «شاد سه» در هفته آینده خبر داد و افزود: با راه اندازی این شبکه بسیاری از مسائل و مشکلات حال حاضر شبکه شاد برطرف خواهد شد.

گوهری راد تصریح کرد: اسامی دانش آموزانی که سال جدید را وارد مدرسه نشده اند احصا و دلایل ترک تحصیل آنها مشخص شده است که این کار در سال های گذشته تنها در مقطع ابتدایی انجام میشد اما امسال در مقاطع متوسطه اول و دوم نیز صورت است و مقرر شد تاپایان هفته تمامی مدارس علت عدم حضور دانش آموزان را ارسال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز