رئیس سازمان قضایی گلستان:

افت کیفیت کار قضایی با آمارگرایی موجب تضییع حقوق مردم است

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۵:۴۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۳۰۶۲
افت کیفیت کار قضایی با آمارگرایی موجب تضییع حقوق مردم است
رئیس سازمان قضایی گلستان گفت: افت کیفیت کار قضایی با آمارگرایی موجب تضییع حقوق مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ جلسه هم اندیشی پیشبرد کار قضایی با حضور قضات و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیاپی رئیس سازمان قضایی گلستان در این جلسه گفت: بخش های مختلف سازمان قضایی نیروهای مسلح تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده های قضایی به کار گیرند.

وی گفت: تلاش هر یک از قضات و کارکنان باید هدفمند بوده و در چهارچوب وظایف محوله آثار خود را در عملکرد سازمان نمایان کند.

زارعی کیفیت آراء را مهمترین اصل در رسیدگی به پرونده های قضایی دانست و گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده ها برای آمارگرایی چنانچه از کیفیت کار قضایی کم کند، موجب تضییع حقوق مردم شده و پذیرفتنی نیست.

وی افزود: نباید به بهانه تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی، ساده ترین موضوعات پرونده با نقص و اشکال مواجه شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه اساس کار شعبه بر اجرای سریع دستورات قاضی توسط دفتر شعبه است، گفت: اگر دستور قاضی به موقع اجرا نشود، عملا پرونده از دور رسیدگی خارج شده و شعبه را با چالش روبرو می کند.

وی با اشاره به اهمیت پرونده های ارجاعی به ضابطان گفت: خوشبختانه طی ماه های گذشته علاوه بر تقویت طرح جلب ضربتی سربازان وظیفه، پیگیری های بسیار خوبی در به نتیجه رساندن پرونده های ارجاعی به ضابطان در سازمان گلستان شده است.

زارعی با بیان اینکه جنبه دیگر کار قضایی پاسخ گویی به مراجعان است، گفت: جایگاه سازمان باید بین مردم حفظ شود که این کار با تلاش در انجام وظایف و برخورد مناسب با مردم شدنی است.

به گفته زارعی، شخص قاضی پاسخ به ارباب رجوع را در اولویت کار خود قرار دهد و بر نحوه عملکرد و برخورد دفتر با مراجعین نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: اگر بنا به دلایل قانونی پاسخ ما به ارباب رجوع منفی است باید در نهایت تکریم و احترام و با سعه صدر مطلب را انتقال دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز