رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

کیفرخواست سرشاخه های یک شرکت هرمی در علی آباد کتول صادر شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۱:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۳۴۱۶
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده متهمان سرشاخه های یک شرکت هرمی در علی آباد کتول پس از کیفرخواست برای صدور رای به دادگاه کیفری دو علی آباد فرستاده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان اظهار کرد: سه سرشاخه این شرکت هرمی  سال 97 دست کم یک میلیارد تومان از زیرشاخه های خود پول گرفتند و نه تنها سودی به آنان ندادند اصل پول را هم به صاحبان آن بازنگرداندند.

هاشمیان افزود: شرکت هرمی که متهمان تحت عنوان آن کار می کردند  از سال 95 تعطیل و سایت آن مسدود شده بود اما همچنان از افراد برای عضو شدن در این شرکت هرمی هزار دلار  می گرفتند .

وی ادامه داد: این پول در قالب ارز و ارزهای دیجیتال دریافت می شد و قرار بود اعضا  به ازای هر فردی که به عنوان زیرشاخه عضو کنند سود بگیرند .

وی ادامه داد: پس از چند ماه که اعضا دیدند نه از سود خبری هست و نه اصل پول را می توانند بگیرند از سرشاخه ها شکایت کردند .

رئیس کل دادگستری استان گفت: با شکایت مالباختگان، سه سرشاخه این شرکت هرمی پارسال در علی آباد دستگیر و رسیدگی به پرونده آغاز شد.

 هادی هاشمیان ادامه داد: به استناد بند ز ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور  که بر اساس آن عضوگیری در شرکت های هرمی جرم است برای متهمان کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه کیفری دو علی آباد فرستاده شد.

وی ادامه داد:این پرونده 25 شاکی دارد که همه 18 تا 21 سال سن دارند و با رویای یک شبه پولدار شدن و کسب ویزای دبی و تایلند در این شرکت عضو شده بودند.

 

نظر شما