با حضور جمعی از مسئولان؛

پرستاران نمونه گلستان تجلیل شدند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۲:۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۶۶۴۰
پرستاران نمونه گلستان تجلیل شدند
همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، آیین تجلیل از پرستاران منتخب استان گلستان به صورت ویبنار و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور استاندار گلستان، فرمانده سپاه نینوای استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و جمعی از مدیران، ۳۰ آذر ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس در آیین تجلیل از پرستاران منتخب استان گلستان اظهار کرد: نگاهی که امروز به کادر درمان است، نگاه ویژه تر و عمیق تر به کادر درمان است، امروز همه می دانند که پزشکان و پرستاران همیشه و همواره چه در زمان شیوع کرونا و چه غیر از آن در خط مقدم ، حفظ سلامتی جامعه هستند.

 وی افزود: در موضوعاتی مانند کمبود تخت بیمارستانی، تبدلی وضعیت نیروهای بهداشتی و درمانی باید بگویم که این موضوع به وزارت بهداشت و درمان مرتبط است و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تنهایی در این مسائل تصمیم گیرنده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار پرستار در کشور فعالیت می کنند یعنی به ازای هر ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر، یک پرستار داریم که این عدد  بسیار کم است .

حق شناس تصریح کرد: هم اکنون در استان گلستان ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در دست ساخت و پیگیری است که انشالله با اضافه شدن این تختها، تعداد کادر درمانی استان نیز افزوده می شود.

استاندار گلستان در ادامه یادآور شد: شیوع موج اول شیوع کرونا در استان هم در آمار بستر ها و هم در آمار فوتی ها بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه با مدیریت خوب دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مدیران بهداشت و درمان استان، مجموعه نیروهی بسیجی سپاه و شهرداری ها  و... موج دوم و سوم در استان نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری در زمینه بستری و جان باختگان داشتیم.

حق شناس در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، از زحمات پرستاران استان گلستان تقدیر و تشکر کرد .

سپس رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این مراسم با آرزوی موفقیت برای پرستاران استان گفت: از اول اسفند ماه سال گذشته، زحمات شبانه روزی پرستاران در بیمارستان ها به خصوص برای بیماران کرونایی بسیار ارزنده بود

عبدالرضا فاضل در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت استان گفت: کادر بهداشت و درمان استان گلستان در بحران های اخیر خدمات جهادی و ایثارگرانه به مردم شریف استان، ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز