مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد در بودجه ۱۴۰۰ برای سد نرماب/ تلاش برای افزایش بیشتر بودجه

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۰:۳۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۷۶۸۰
تخصیص ۱۵۰ میلیارد در بودجه ۱۴۰۰ برای سد نرماب/ تلاش برای افزایش بیشتر بودجه
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تاکنون 150 میلیارد تومان در بودجه 1400 برای سد نرماب پیش بینی شده است و تلاش ما افزایش این بودجه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی در بازدید معاون سیاسی و امنیتی و مدیر کل امنیتی و انتظامی گلستان از سد نرماب اظهار کرد: در مجموع سد نرماب حساس ترین و مهم ترین سد استان است، وعزم همه استان وشرکت آب منطقه ای ، مشاور و پیمانکار سد(سپاسد) بر آبگیری سد تا اردیبهشت 1400 است.

حسینی بیان کرد: در سال 98 محموع اعتبارات سد 80 میلیارد تومان بود که در سال 99 تا کنون 290 میلیارد تامین اعتبار شده است و به دنبال 110 میلیارد تومان دیگر نیز هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه برای اتمام سد چهار مولفه مورد نیاز است افزود: استملاک اراضی باقی مانده مخزن سد، نصب تاسیسات هیدرومکانیکال سد که 41 درصد کار خرید و ساخت آن انجام شده است و به توالی در حال نصب است، خاکریزی بدنه سد تا رسیدن به تراز آبگیری که البته در حال انجام است و اتمام ساخت روستای جنگلده بالا که فاز یک آن تا دهه فجر به پایان میرسد و 3 فاز باقی مانده نیز تا تابستان 1400 پایان می یابد از مهم ترین اقداماتی است که می بایست تا آبگیری سد انجام شود.

وی  تصریح کرد: آبرسانی به 4 شهر و 120 روستا، آبیاری اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب حوضه نرماب، تامین آب صنعت و.. از جمله اهداف ساخت سد نرماب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص ساخت روستای جنگلده بالا بیان کرد: ساخت این سایت در 4 فاز در حال انجام است که فاز اول پیشرفت خوبی دارد و طبق قول بنیاد مسکن تا دهه فجر به اتمام می رسد. فاز دوم را اخیرا به بنیاد مسکن ابلاغ کردیم. طبق پیش بینی ما  ساخت فاز دوم تا آبگیری سد آماده شود. فاز سوم و چهارم هم انشالله تا تابستان ۱۴۰۰ به پایان برسد.

حسینی افزود: استملاک سه روستای باقی مانده، احداث تصفیه خانه و مخزن و انشعاباتی که باید برای آبرسانی به روستاها انجام شود از دیگر مولفه های سد وشبکه نرماب است که باید اجرایی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز