رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد:

ایجاد بانک جامع کتاب های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰/فعالیت ۴۲ نویسنده در حوزه ایثار و شهادت در گلستان

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۵:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۷۹۶۰
ایجاد بانک جامع کتاب های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰/فعالیت ۴۲ نویسنده در حوزه ایثار و شهادت در گلستان
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ایجاد بانک جامع کتاب های دفاع مقدس در سال 1400نیزخبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عباس بایرامی در حاشیه گفتگو و دیدار با بخشی از نویسندگان دفاع مقدس استان گلستان در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: در این قبیل نشست ها مسائل مختلف برای گشایش مشکلات در حوزه دفاع مقدس مطرح میشود.

وی افزود: در استان گلستان با توجه به تعداد شهدا زمینه های بسیار خوبی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس وجود دارد بنابراین می طلبد که نویسندگان، ناشران و مجموعه های مختلف به کارهای تحقیقی و پژوهشی این حوزه ورود پیدا کنند.

وی افزود: قطع به یقین یکی از تاریخ های بی نظیر ایران اسلامی دفاع مقدس است

بایرامی گفت: هر استانی که بتواند این تاریخ را احصا کند وبه صورت اسنادی و شفاهی جمع آوری نماید و به رشته تحریر دربیاورد در مقاوم سازی نسل آینده تلاش بسزایی کرده است.

وی ضمن بیان اینکه دفاع مقدس یک واقیعت غیر قابل انکار است افزود: : همه نسل ها نیاز به الگوهای عملی دارند و دفاع مقدس ما یک افسانه نبود و هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ ایران بی نظیر است.

بایرامی در پاسخ به خبرنگاربرنا بیان کرد: با توجه به وضعیت نویسندگان و و غربت آنان شاهد تلاش های جهادگرانه نویسندگان مخصوصا نویسندگان دفاع مقدس هستیم که امیدواریم بتوانیم از این نویسندگان در حد توان حمایت داشته باشیم.

بایرامی با بیان اینکه در استان گلستان 42 نویسنده در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های فاخر در سطح ملی را به صورت مستقیم و کتاب های محلی نیز از طریق ادارات حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس  استان ها مورد حمایت قرار میگیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از ایجاد بانک جامع کتاب های دفاع مقدس در سال 1400نیزخبر داد و متذکر شد: همه آثار دفاع مقدس در خانه کتاب ثبت می شود و در مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کتابخانه جامع در استان تهران قرار دارد که تلاش داریم این کتاب ها را همچنین در کتابخانه های استان نیز قرار دهیم.

بایرامی ضمن تاکید بر اینکه نویسندگان بایستی به کمبود های حوزه نشر دفاع مقدس نیز بپردازند افزود: بیشترین آثار  دفاع مقدس مربوط به رمان ها، داستان کوتاه و تاریخ شفاهی و ادبیات کودک و نوجوان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز