مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

اعتباری برای لایروبی رودخانه ها در سال جاری اختصاص نیافته است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۲۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۹۹۴۴
اعتباری برای لایروبی رودخانه ها در سال جاری اختصاص نیافته است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با تاکید بر اینکه 600 کیلومتر دیگر از رودخانه های گلستان نیازمند لایروبی هستند گفت: تا کنون اعتباری برای لایروبی رودخانه ها در سال جاری اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی در نشست خبری با رسانه ها در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص میزان آب مصرفی در صنایع استان ضمن تاکید بر اینکه استان گلستان صنایع چندانی ندارد و تنها دارای صنایع کوچک است اظهار کرد: در طول سال کمتر از 60 میلی متر مکعب به صنایع استان اختصاص می یابد اما عملا کمتر از 30 میلی متر مکعب مورد مصرف قرار میگیرد که بخشی از آن به عنوان مثال در دامداری ها استفاده میشود که جزو صنعت نیست اما در حوزه صنایع در نظر گرفته میشود.

حسینی در ادامه گفت: مصرف آب در زمین های کشاورزی در واحد سطح تقریبا دو برابر مصرف آب در گلخانه ها در همان واحد است بنابراین در گلخانه با مصرف آب کمتر محصول بیشتری تولید میشود.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دو هزار و 850 کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد، یادآور شد: سالانه 600 کیلومتر رودخانه در استان باید لایروبی شوند.

وی با تاکید بر اینکه حدود یک هزار و 800 کیلومتر از رودخانه های استان پیر هستند، گفت: رودخانه هایی مثل قره سو و اترک هر سه سال یک بار نیاز به لایروبی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سیل دو ماهه گلستان تا اول دی 98 حدود 300 کیلومتر رودخانه لایروبی شد و از ابتدای دی ماه 98 تا شهریور 99 نیز با تخصیص حدود 40 میلیارد تومان اعتبار ، حدود 200 کیلومتر دیگر از رودخانه های گلستان لایروبی گردید.

حسینی تصریح کرد: با توجه به بازنگری صورت گرفته از ابتدای خردادماه مشخص شد که یک هزار کیلومتر از رودخانه های استان نیاز به لایروبی داشت که در حال حاضر  600 کیلومتر از آن مقدار بدون لایروبی باقی مانده است.

به گفته حسینی برای لایروبی این 600 کیلومتر 140 میلیارد تومان پول نقد نیاز می باشد که متاسفانه تا کنون هیچ اعتباری برای لایروبی رودخانه ها در سال جاری به گلستان  اختصاص نیافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز