استاندار گلستان:

۲۳ پروژه مشارکتی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در گلستان اجرایی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۰۳۶۴
۲۳ پروژه مشارکتی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در گلستان اجرایی می شود
استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای موجود در استان اظهار کرد: 23 پروژه و طرح مشارکتی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در گلستان اجرایی می شود تا زمینه توسعه گلستان را تسریع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در نشست تخصصی با سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در راستای پیگیری تفاهم نامه پروژه های استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرا رسیدن اولین سالگرد شهید سپهبد سلیمانی تصریح کرد: امیدواریم با همراهی قرارگاه خاتم الانبیاء عقب ماندگی های زیرساختی گلستان مرتفع شود و بتوانیم زمینه ارتقا سطح اشتغال را فراهم کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان افزود: زهکشی اراضی به عنوان اولویت استان است و تلاش داریم تا پایان دولت حداقل ۵۰ درصد از زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی را به پایان برسانیم و تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ جدید نیز به این پروژه تزریق شده است.

استاندار گلستان با اشاره به کمبود تخت و کمبودهای بیمارستانی در استان یادآور شد: گلستان به لحاظ برخورداری از تخت های بیمارستانی از میانگین کشوری پایین تر است اما در حال حاضر ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان در حال ساخت است و قرارگاه نیز در ساخت ۲ بیمارستان دیگر مشارکت می کند.

وی ادامه داد: از 2 بیمارستانی که قرارگاه خاتم الانبیاء ملزم به اجرای آن در گرگان و گنبد کاووس است در حال حاضر اقدامات تغییر کاربری زمین در گنبدکاووس در حال انجام است تا هرچه زودتر اجرای این پروژه ها آغاز شود.

استاندار گلستان با بیان جایگاه پرورش میگو در استان، خاطر نشان کرد: فاز ۶ هزار هکتاری پرورش میگو گمیشان , پروژه جذابی برای سرمایه گذاران است و تلاش داریم با تسریع در ایجاد زیرساخت های این فاز , شاهد حضور مردم در قالب شرکت های تعاونی در این پروژه باشیم تا زمینه اشتغال در گمیشان و استان را فراهم آوریم.

 

حق شناس گفت: مسئله فاضلاب در استان جدی است و با توجه به اینکه فاضلاب گلستان از متوسط کشوری عقب تر است تلاش داریم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء زمینه تسریع در آن را فراهم آوریم.

همچنین در این جلسه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه اظهار کرد: قرارگاه و مدیران استان عزم خود را جزم کرده اند که دوره جدیدی از سازندگی زیرساخت ها در گلستان را رقم بزنند.

سردار سعید محمد تصریح کرد: گلستان استان مستعدی است اما زیرساخت های آن آماده نیست.

وی یادآور شد: ۳ پروژه شهربازی گرگان, زهکشی ۵۰ هزار هکتار اراضی و اجرای آبیاری نوین ۱۵ هزار هکتاری بدون کمترین دغدغه ای در حال اجراست اما ۲۰ پروژه و طرح دیگر مورد توافق باید رفع مشکلات هرچه سریعتر انجام شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه گفت: در پروژه فاز ۲ میگو گمیشان قرارگاه جهت مشارکت آمادگی کامل دارد و می توانیم با منابع شرکت های تعاونی پروژه را آغاز کنیم و همچنین از ظرفیت مشارکت بانک ها نیز استفاده کنیم.

 

نظر شما