شهردار گرگان خبر داد:

در بافت تاریخی گرگان شهرداری ایجاد میشود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۰۵۷۱
در بافت تاریخی گرگان شهرداری ایجاد میشود
شهردار گرگان گفت: ایجاد شهرداری بافت تاریخی در گرگان که درگذشته به‌دلیل تغییر در محدوده مناطق شهری به ثمر نرسید، در دستور کار شهرداری گرگان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان با شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در راستای تقویت نقش مدیریت شهری در توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکز استان و بررسی تحولات مرمت، احیا و بهره‌برداری شهر تاریخی استرآباد(گرگان) در صحن شورای اسلامی شهر گرگان بسته شد.

عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در خصوص این تفاهم نامه اظهار کرد: همکاری و تعامل خوبی بین شورای اسلامی و شهرداری گرگان با اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در راستای احیا و بهره‌برداری از بافت تاریخی شکل‌گرفته است و مسیری که برای مرمت و احیا بافت تاریخی آغازشده است با سرعت تداوم خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه شهرداری گرگان، شورای اسلامی شهر گرگان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه بافت تاریخی و توسعه گردشگری را هم‌ راستا و منسجم خواهد کرد.

شهردار گرگان بیان کرد: ایجاد شهرداری بافت تاریخی در گرگان که درگذشته به‌دلیل تغییر در محدوده مناطق شهری به ثمر نرسید، در دستور کار شهرداری گرگان قرار دارد.

دادبود گفت: در پروانه مرمت خانه‌های بافت تاریخی گرگان، مقررات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لحاظ خواهد شد تا دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و مالکین بناهای تاریخی رفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز