استاندار گلستان :

ساخت و ایجاد بندر در گلستان اجتناب ناپذیر و مقرون به صرفه است/ برآورد ساخت بندر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۹:۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۰۸۰۹
ساخت و ایجاد بندر در گلستان اجتناب ناپذیر و مقرون به صرفه است/ برآورد ساخت بندر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است
استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه های مختلف اظهار کرد: گلستان ظرفیت های زیادی در زمینه واردات و صادرات دارد و به همین دلیل ساخت و ایجاد بندر در این استان اجتناب ناپذیر و در عین حال مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه وبینار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد:سرانه مصرف چوب در اروپا یک متر مکعب, در دنیا ۴ دهم متر مکعب و در ایران ۲ دهم متر مکعب است که بخشی از آن در داخل کشور تولید می شود و بخشی عمده از آن بواسطه بنادر وارد می شود اما در شمال کشور تنها راه واردات چوب گلستان است.

وی افزود: بر اساس موافقت رییس جمهوری و هیات دولت, کمیسیون کشاورزی مجلس و موافقت وزرای راه و شهرسازی, جهادکشاورزی و صمت این واردات در شمال کشور باید از طریق گلستان صورت گیرد.

استاندار گلستان یادآور شد: برآورد صورت گرفته جهت ساخت یک بندر در گلستان ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان بیش از ۶۰۰ میلیارد آن صرف راه دسترسی خواهد شد که استان آن را تامین می کند, ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه ایجاد پس کرانه است که بخش خصوصی آن را ایجاد می کند و همچنین هزینه های آب, برق, اسکله و هر هزینه دیگری را استان تقبل می کند و حتی بخش خصوصی آمادگی ایجاد اسکله را نیز دارد.

حق شناس ادامه داد: تقاضای ما از سازمان بنادر صدور مجوز احداث بندر و ایجاد موج شکن است چرا که ساخت بندر برای گلستان موضوعی حیاتی و پر اهمیت است.

وی با بیان اینکه تنها ظرفیت و کارایی این بندر چوب نخواهد بود, خاطر نشان کرد: گلستان دومین تولید کننده مرغ کشور است و بیش از ۵۰۰ هزار تن دان از طریق بنادر جنوب و یا دیگر بنادر شمال وارد می کند که می تواند از طریق بندری در استان صورت گیرد و همچنین سیمان تولیدی استان از بندر امیرآباد صادر می شود که آن نیز می تواند از طریق بندری در استان صورت پذیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز