مدیرکل دامپزشکی گلستان:

محصولات دامی گلستان به ۱۷ کشور دیگر میرود/ صادرات ۳ برابری در شرایط کرونایی

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۰:۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴۲
محصولات دامی گلستان به ۱۷ کشور دیگر میرود/ صادرات ۳ برابری در شرایط کرونایی
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: با وجود شیوع کرونا صادرات محصولات دامی و صنایع تبدیلی استان به قاره‌های گوناگون در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون صادرات انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامرضا محرابی اظهار داشت: امسال این اداره کل مجوز بهداشتی صادرات برای هزار و ۳۱۱ محموله به وزن ۲۵ هزار تن شامل پا و پنجه مرغ، میگو، آلایش خوراکی دام و مرغ، تخم مرغ خوراکی، خوراک و مکمل آبزیان، فرآورده های لبنی و گوشت منجمد مرغ و ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار جوجه یک روزه گوشتی، ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۸۸ هزار پولت تخم گذار صادر کرده است.

وی افزود: صادرات محصولات دامی استان گلستان از طریق گمرکات کشور به ۱۷ کشور در سه قاره آسیا، آمریکا و اروپا انجام می شود.

به گفته وی امسال حجم صادرات محصولات دام و آبزیان از استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر بیشتر شد.

وی کشورهای مقصد صادرات محصولات دام و آبزیان استان گلستان را هنگ کنگ، ویتنام، لائوس، میانمار، امارات، ارمنستان، افغانستان، عراق، قطر، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، مغولستان، ونزوئلا، چین و عمان اعلام کرد و افزود: امسال تعداد کشورهای متقاضی استفاده از این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

گفتنی است؛ اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است که مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.

 

 

نظر شما