رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها در دادسرای گنبدکاووس

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰:۵۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۶۳۵۷
کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها در دادسرای گنبدکاووس
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش قضات گنبدی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای این شهرستان ۲۲ روز کمتر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در جلسه غیرحضوری بررسی کیفیت رسیدگی‌ها در محاکم گنبد کاووس که با حضور قضات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی پرونده در دادسرای این شهرستان ۷۹ روز بود که با تلاش جهادی قضات این عدد به ۵۷ روز کاهش یافت و به عبارتی پرونده‌ها ۲۲ روز زودتر تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: در کنار سرعت، کیفیت رسیدگی‌ها هم مهم است و در همین راستا با دقت آراء نقض شده شعب آسیب شناسی و برای ارتقاء رسیدگی‌ها هم اندیشی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بر استفاده بیشتر از ظرفیت قانون برای آراء جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: خوشبختانه رویکرد مردم و همکاران قضایی به آراء جایگزین و نهاد‌های مراقبتی بهتر شده و امیدواریم از این ظرفیت قانونی برای محکومان فاقد سابقه و جرایم غیرعمد بیشتر استفاده شود.

 هاشمیان بر استفاده از پابند‌های الکترونیک هم تاکید کرد و گفت: با توجه به نوع پرونده‌های حوزه قضایی گنبد استفاده از پابند‌های الکترونیک راهگشاست.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خطاب به قضات گنبد از آنان خواست تا با تلاش بیشتر برای به صفر رساندن پرونده‌های معوق تا آخر امسال همت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز