معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان خبر داد:

آغاز طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز دولتی دانشگاهی از ۱۹ اسفند/اجرای این طرح در ۹۶ درصد مطب ها

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۲:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۲۲۲۹۷
معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان ضمن بیان اینکه در 96 درصد مطب ها در استان طی آذر ماه نسخه نویسی الکترونیک انجام شده است گفت: از تاریخ 19 اسفند 99 تمامی مراکز دولتی دانشگاهی در سراسر کشور مکلف به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک می باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی صحرایی در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص روند اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان اظهار کرد: این طرح از سال 98 در مراکز منتخب و در بخش خصوصی آغاز شد و در سال 99 در تمامی مراکز طرف قرارداد شامل مطب ها، داروخانه ها و پاراکلینیک ها(آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری) اجرایی شد.

وی در خصوص آمار اجرای این طرح در آذر ماه بیان داشت: طبق اسناد موجود در 96 درصد مطب ها، نسخه نویسی الکترونیک که شامل ویزیت و تجویز است صورت گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: 100 درصد پارکلینیک ها و 93 درصد داروخانه ها نیز در سراسر استان نسخه پیچی الکترونیک را در آذر ماه اجرایی کرده اند.

صحرایی تصریح کرد: هزینه نسخه نویسی الکترونیک در آذر ماه 668 میلیون تومان و هزینه نسخه پیچی الکترونیک چهار میلیارد و 770 میلیون تومان بوده است که در مجموع پنج میلیارد و 438 میلیون تومان هزینه اجرای این طرح در آذر ماه بوده است.

وی یادآور شد: این طرح در مراکز دولتی دانشگاهی از 10 بهمن ماه در 10 استان کشور اجرا خواهد شد و از تاریخ 19 اسفند 99 تمامی مراکز دولتی دانشگاهی در سراسر کشور مکلف به اجرای این طرح می باشند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح؛ نسخه الکترونیک بیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی در پرونده الکترونیک ثبت خواهد شد و بیمار میتواند با کد پیگیری نسخه خود را از داروخانه دریافت نماید.

وی یادآور شد: در صورتی که پزشک نیز نسخه کاغذی به بیمار تحویل دهد، داروخانه ها ملزم به درج نسخ در سامانه هستند.

وی توضیح داد: ایجاد پرونده الکترونیک برای بیماران در برنامه پنجم و ششم توسعه آمده است که در نهایت با اجرای این طرح هر فرد یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت.

وی همچنین ضمن بیان اینکه در شهرهای کوچک استان استقبال بیشتری از این طرح شده است یادآور شد: تا پایان سال در تمامی موسسات طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اجرا خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز