مدیر کل محیط زیست گلستان خبر داد:

پایگاه اطفاء حریق در پارک ملی گلستان ساخته میشود

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۵:۴۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۲۲۴۲۰
پایگاه اطفاء حریق در پارک ملی گلستان ساخته میشود
مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: طی ۲ماه پیش رو در سال جاری عملیات ساخت پایگاه اطفاء حریق در پارک ملی گلستان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان محمد رضا کنعانی اظهار کرد: بر اساس آتش سوزی های ۵۰ سال اخیری که در پارک ملی گلستان اتفاق افتاده است، نقشه پهنه بندی خطر حریق در این پارک تهیه شده است .

افزود :امسال در تمام فصولی که درگیر حریق بودیم در نقاطی که فراوانی وقوع حریق را داشتیم چادرهای آتش بان را راه اندازی کردیم و همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با سپاه نینوای استان تنظیم شد و از ظرفیت نیروهای بسیجی به عنوان آتش بان و دیده‌بان آتش بهره گرفتیم.

وی خاطر نشان ساخت :در خصوص پایگاه اطفای حریق هم با توجه به این که پارک ملی گلستان یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه دارد، این موضوع را پیشنهاد کردیم و عرصه آن هم آماده شده، فنس کشی انجام ، نقشه های آن نیز تهیه شده است و عملیات اجرایی احداث آن نیز امسال شروع خواهد شد.

کنعانی یادآور شد : خوشبختانه در سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعتبارات حریق جهت پارک ملی گلستان اختصاص یافته و با توجه به حریق‌هایی که امسال به وقوع پیوسته است هیچگونه مشکلی در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات نداریم و امکانات بروز و مطلوب در اختیار قرار گرفته است.

 

 

نظر شما