رئیس دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول:

کیفی سازی و تلفیق دانش و صنعت از اولویت های ماست

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۵:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۷
کیفی سازی و تلفیق دانش و صنعت از اولویت های ماست
رئیس دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول گفت: کیفی سازی و تلفیق دانش و صنعت در این دانشگاه از اولویت های اصلی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از علی آباد کتول؛ سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، نشست خبری ریاست دانشگاه با حضور اصحاب رسانه های مکتوب و مجازی شهرستان در سالن کنفرانس شهید قاسم سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

سید حسن سید رضایی رئیس دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول این دانشگاه را بزرگترین مجموعه تحصیلات تکمیلی شمال کشور و تنها واحد بین الملل استان گلستان دانست و گفت: دانشگاه آزاد علی آباد کتول جزو ده دانشگاه برتر کشور است و 20 رشته دکتری، 60 رشته کارشناسی ارشد و 70 رشته کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه تدریس می شود.

وی افزایش جذب دانشجو با وجود کرونا را نشان از اقدامات کیفی سازی در دانشگاه برشمرد و بیان داشت: با وجود همه گیری ویروس کرونا و دشواری شرایط، این دانشگاه با فراهم آوردن شرایط مناسب و رشته های مورد نیاز جامعه، با افزایش ورودی مواجه شد و در حال حاضر بیش از 4000 هزار دانشجو در این دانشگاه در مقاطع و رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول در خصوص تلفیق دانش با صنعت و ایجاد اشتغال گفت: یکی از اهداف دانشگاه اقدامات عملی در حوزه تلفیق صنعت و دانش و ایجاد اشتغال و کارآفرینی است و در این حوزه تلاش های فراوانی صورت می گیرد. احداث کارگاه تولید ادوات کشاورزی، تجاری سازی سامانه اتوماسیون مربوط کنترل دما و رطوبت سالن های مرغداری و پرورش قارچ و ... همچنین تهیه دوربین های کنترل قایق های جنگی از جمله فعالیت های این دانشگاه در حوزه تجاری سازی و تلفیق دانش و صنعت است.

سید رضایی در خصوص رشد متوازن رشته ها و همگام سازی نیاز جامعه با رشته های تحصیلی گفت: بیش از 40 درصد پرستاران استان گلستان تحصیل کرده این دانشگاه هستند و بسیاری از کارمندان شهرستان و استان که عده ای دارای پست های مهم و حساس نیز هستند، در این دانشگاه درس خوانده اند.

وی در ادامه افزود: توسعه و تجهیز مرکز رشد و تحقیقات، مرکز فن آوری های هوشمند، پذیرش 364 نفر در کارشناسی ارشد بدون کنکور، الحاق رشته های روان شناسی و آموزش و ابتدایی، تهیه و انتشار 5 مجله تخصصی برق، تحلیل بازار سرمایه، رفتار سبز، زبان انگلیسی و فیزیولوژی ورزشی، جذب ده دانشجو از کشورهای همسایه، افزودن 16 رشته جدید کاربردی و دارای بازار کار به رشته های دانشگاهی این واحد ، برگزاری مجمع بسیج ، برگزاری جلسات کارگروه های پیشگیری از جرائم، دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری نشست های تخصصی و تحلیل مسایل روز کشور و دنیا، برگزاری تورهای دانشجویی و ... از دیگر اقدامات این مجموعه در سال جاری بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز