مدیر کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

برگزاری چهاردهمین جشنواره اقوام ایران زمین در بستر فضای مجازی

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۱:۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۵۴۴۴
برگزاری چهاردهمین جشنواره اقوام ایران زمین در بستر فضای مجازی
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین از تاریخ 9 تا 12 بهمن ماه به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ملی اقوام یکی از جشنواره های شاخص در سطح کشور است که 13 دوره این جشنواره طی سالیان گذشته در استان گلستان برگزار گردید.

وی ضمن بیان اینکه جشنواره اقوام یکی از جامع ترین جشنواره های سطح کشور می باشد افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ این برند در استان گلستان تصمیم بر این شد تا چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین 9 تا 12 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره اقوام ایران زمین شامل 9 محور می باشد توضیح داد: دوسایت جهت ارائه صنایع دستی در قالب نمایشگاه و بازارچه مجازی در نظر گرفته شده است که 1500 هنرمند صنایع دستی تعداد هفت هزار قلم محصول خود را ارائه خواهند کرد.

تجری تصریح کرد:اجرای موسیقی آئینی و سنتی اقوام سراسر استان و کشور به صورت مجازی و حضوری محور دیگر این جشنواره می باشد.

وی ادامه داد: اقوام در استان های مختلف موسیقی آئینی و سنتی خود را اجرا و در بستر جشنواره از فضای مجازی منتشر خواهد شد.

تجری گفت: در استان گلستان نیز گروه های موسیقی با تعداد محدود در محل های مورد نظر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت که این اجرا از فضای مجازی برای علاقه مندان پخش میشود.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان با تاکید بر اینکه در خلال جشنواره با سفرای کشورهای مختلف به صورت مجازی ارتباط برقرار خواهد شد افزود: همچنین 3 وبینار آموزشی در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد.

تجری اظهار کرد: آرشیوی از 13 دوره گذشته جشنواره اقوام جمع آوری و یک فراخوان نیز برای جمع بندی عکس و فیلم های 13 دوره گذشته اعلام شده است.

وی یادآور شد:معرفی آداب و رسوم روستاهای هدف گردشگری گلستان، معرفی و مصاحبه با کارآفرینان برتر بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نظر سنجی از مخاطبان از دیگر بخش های جشنواره می باشد.

تجری در پایان با اشاره به اینکه سامانه لینک های مختلف جشنواره در سامانه www.gcth.ir وجود دارد همچنین متذکر شد:  20گروه موسیقی سنتی و آئینی از گلستان و سراسر کشور در بستر فضای مجازی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز