مدیر کل میراث فرهنگی گلستان :

سرانه هر اثر ثبتی در گلستان ۵۰ هزار تومان است

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۱:۵۸:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۶۲۵۲
سرانه هر اثر ثبتی در گلستان ۵۰ هزار تومان است
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: آثار ثبتی گلستان 751 بنا و محوطه است که با اعتبار موجود سرانه هر اثر ثبتی 50 هزار تومان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تنوع اقوام در گلستان سبب گستردگی و تنوع در صنایع دستی در سراسر استان شده است که این گستردگی اگر با گستردگی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در گلستان تطابق پیدا کند نشاندهنده وسعت نقش آفرینی و عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی یادآور شد: متاسفانه تنها یک درصد بودجه استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تخصیص می یابد.

وی افزود: گردشگری یک صنعت فرابخشی است بنابراین اگر این صنعت را محور توسعه استان میدانیم لازمه آن نقش آفرینی تمامی دستگاه ها در این حوزه می باشد که این مهم مشارکت دستگاه های اجرایی مقتدر را برای ساماندهی زیرساخت های گردشگری میطلبد.

به گفته تجری کل اعتبار سال 99 استان در حوزه مرمت، حفاظت، احیا و کاوش 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

وی همچنین اضافه کرد: تنها آثار ثبتی استان 751 بنا و محوطه می باشد که با اعتبار موجود سرانه هر اثر ثبتی 50 هزار تومان می باشد.

تجری گفت: در آذر ماه برای نخستین بار 4 روستا به عنوان روستای ملی و نمونه صنایع دستی ثبت شدند و موسیقی شهرستان علی آباد کتول نیز به ثبت ملی رسید.

تجری در پایان گفت: ایجاد 6 بازارچه صنایع دستی در 6 شهرستان در دست اقدام است و با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اجرایی هفتمین بازارچه صنایع دستی استان را نیز تا قبل از سال جاری آغاز خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز