رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر گرگان عنوان کرد:

ساخت نافرجام تالار شهر گرگان پس از ۱۲ سال/ پیگیری برای فسخ قرارداد شهرداری با فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۱:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۷۹۷۶
ساخت نافرجام تالار شهر گرگان پس از ۱۲ سال/ پیگیری برای فسخ قرارداد شهرداری با فرهنگ و ارشاد اسلامی
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه زمینی در جنب جنوبی پارک بانوان ۱۲ سال پیش توسط شهرداری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساخت تالار شهر واگذار شده بود گفت: در حال پیگیری برای فسخ قرارداد و تحویل این پروژه به شهرداری گرگان برای اتمام ساخت و بهره برداری از این مجموعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سعید رحیمی در خصوص موارد مطرح شده در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون حقوقی، نظارت و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده و تعین تکلیف زمینی در جنب جنوبی پارک بانوان که ۱۲سال پیش توسط شهرداری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساخت تالار واگذار شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

رحیمی گفت: با توجه به اینکه تالار فخرالدین اسعد گرگانی پاسخگوی نیازهای فرهنگی شهر نبود این زمین در سال 1388 در اختیار این اداره کل قرار داده شد و مقرر گردیده بود که طی مدت 4 سال از زمان واگذاری زمین، این مجموعه ساخته شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدودا ۱۲ سال از تاریخ این واگذاری میگذرد عملا تنها اسکلت بندی این پروژه انجام شده و مطابق قرارداد پیشرفت دیگری نداشته است.

رحیمی با تاکید بر اینکه به نظر میرسد پروژه حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: طبق قرارداد در صورتیکه طی مدت 4 سال ساخت این مجموعه به اتمام نمی رسید بایستی قرارداد فسخ و عرصه و تمامی اعیان ساخته شده به شهرداری اعاده میشد .

این عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر فسخ قرارداد و تحویل تمامی مستحدثات به شهرداری هستیم و همچنین به شهرداری گرگان  تاکید شده است که ساخت و اتمام این مجموعه در پروژه های عمرانی سال 1400 گنجانده شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه با اشاره به واگذاری فرهنگسرای گرگان به پارک علم و فناوری متذکر شد:  قرارداد واگذاری زمین در مطهری شمالی به پارک علم و فناوری به دلیل عدم اجرا  تعهدات توسط آن دستگاه فسخ و به شهرداری اعاده شد.

وی همچنین به مسئله بازگشایی محورها در شهر اشاره کرد و با تاکید بر اینکه برخی بازگشایی ها در محورهای مختلف توسط افراد و سازمان های دیگر غیر از شهرداری انجام میشود یادآور شد: لزوما تمامی بازگشایی ها توسط شهرداری صورت نمیگیرد و حسب بررسی های کارشناسان حقوقی و املاک شهرداری، بازگشایی محور صیاد شیرازی منتسب به شهرداری گرگان نیست و از ناحیه دیگر مراجع صورت گرفته است که باید پاسخگوی غرامت شهروندان باشند.

 

نظر شما