رئیس کل دادگستری گلستان:

فرصت دوباره زندگی برای سه محکوم به قصاص در گلستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۳:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۷۱۵۱
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سه فرد محکوم به قصاص در گلستان دقایقی قبل از اجرای حکم با گذشت اولیای دم دوباره فرصت زندگی یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان اظهار کرد: حکم قصاص این سه محکوم در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان ، خانواده های داغدار بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از قصاص منصرف شدند .

هاشمیان افزود: نخستین محکوم به قصاص 8سال قبل به دنبال اختلافات خانوادگی سبب مرگ داماد خانواده شد و دومین محکوم هم جوان 21 ساله ایست که دو سال پیش به علت ناتوانی در کنترل خشم، زندگی بهترین دوستش را گرفت.

وی افزود: سومین محکوم به قصاص هم فردیست که حدود 11 سال پیش در بندرترکمن وقتی 20 ساله بود در دعوای لفظی  مرگ دوستش را رقم شد و از آن زمان تاکنون در زندان است .

هاشمیان ادامه داد: حکم قصاص این سه تن به درخواست اولیای دم صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف کمالان و شعبه صلحی زندان گرگان  و با کمک ریش سفیدان و معتمدان منطقه ، اولیای دم  دقایقی پیش از اجرای حکم ، از اجرای قصاص منصرف شدند.

این مقام ارشد قضایی استان با قدردانی از اولیای دم گفت:  اعضای شورای حل اختلاف در پرونده های قتل از پیش برنامه ریزی شده و مواردی که محکوم از کرده خود ابراز ندامت نکند  ، پادرمیانی نمی کنند .

هادی هاشمیان افزود:  با رهایی این سه نفر، تعداد محکومین قصاصی که امسال به بزرگواری اولیای دم، فرصت جبران مافات یافتند به 23 تن رسید .

وی با بیان این که همه این افراد در دعواهای لفظی و در پی خشم آنی و کنترل نشده مرتکب قتل شده اند گفت: امیدواریم با تقویت مهارت های گفت و گو و حل منطقی مشکلات ، شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز