دادستان مرکز استان عنوان کرد:

نیاز دستگاه قضایی به کارشناسان متخصص

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۵:۵۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۷۸۲۹
دادستان مرکز استان گفت: نیاز دستگاه قضایی به کارشناسان متخصص بسیار زیاد است و ضرورت دارد رشته های تخصصی افزایش پیدا کند که در اینصورت دست قاضی نیز باز تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: مراسم تحلیف 7 کارشناس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گلستان امروز دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضا سید حسینی دادستان مرکز استان در این آیین ضمن بیان اینکه کارشناسان دادگستری باید واقیعت را در نظرات خود اعمال کنند اظهار کرد: هر پرونده یک مورد تخصصی میباشد بنابراین بایستی در بخش های مختلف متخصص و کارشناس مربوطه نظر دهد.

وی با اشاره به اهمیت این شغل افزود: خیلی از مشاغل سوگند یاد نمیکنند اما کارشناسان دادگستری  سوگند یادمیکنند که این نشان دهنده اهمیت کار این افراد است.

وی تاکید کرد: کارشناسان این حوزه نباید تنها به جنبه کار و درآمد این حرفه بنگرند.

حجت الاسلام سید حسینی گفت: در جوامع غربی شغل را به حرفه تبدیل میکنند اما متاسفانه در کشور ما بر عکس این اتفاق در حال رخ دادن است.

سید حسینی بیان داشت: تفاوت در نظر کارشناسان نشان دهنده این است که رویه کارشناسان مشخص نیست و این موجب بد بینی در پرونده میشود و قاضی نیز نمی تواند به علم برسد.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه نظر کارشناسی در پرونده ها بسیار تاثیرگذار است افزود: نیاز دستگاه قضایی به کارشناسان متخصص بسیار زیاد میباشد  و ضرورت دارد رشته های تخصصی افزایش پیدا کند که در اینصورت دست قاضی نیز باز تر خواهد شد.

 

نظر شما