معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

ارائه تسهیلات ارزان قیمت و توانمند سازی افراد در دفاتر تسهیلگری محلات کم برخوردار

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۸:۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۸۷۰۴
معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دفاتر تسهیلگری محلات کم برخوردار میتوان خدماتی نظیر ارائه تسهیلات ارزان قیمت و توانمند سازی افراد ارائه نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامرضا پناه معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه احسان مکتبی ملون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان و برخی دیگر از مسئولین استانی از دفتر تسهیلگری محله اوزینه شهرستان گرگان بازدید نمودند .

غلامرضا پناه معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وجود دفاتر تسهیلگری در محلات کم برخوردار بسیار حائز اهمیت هستند زیرا ساختار مدونی در محله های حاشیه شهر که افراد با فرهنگ های مختلف زندگی میکنند وجود ندارد بنابراین این دفاتر میتوانند در حوزه های آموزش و اشتغال و رفع بیکاری، اجتماعی و ساماندهی فعالیت های اقتصادی در این محلات فعالیت داشته باشند.

 وی همچنین به ارتباط مداوم این دفاتر با بخش های اداری به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: در صورت منعقد شدن تفاهم نامه با شورای هماهنگی این وزارت در استان ها میتوانند خدمات بسیار خوبی نظیر ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و توانمند سازی افراد در حوزه فنی و حرفه ای را دریافت کنند.

در ادامه سیامک دربیکی مدیریت این مرکز گفت: در این مرکز اطلاعات 15 هزار نفر در محلات اوزینه و چناران در نقشه پایه جی آی اس دریافت و آماده سازی شده است که بروز رسانی نیز انجام میشود.

وی افزود: کارشناسان در حوزه های اجتماعی، مددکاری،اقتصادی،شهرسازی و حقوقی به صورت تمام وقت در این مرکز حضور دارند.

وی همچنین با تاکید بر ناعدالتی در توزیع منابع در نقاط مختلف شهر بیان داشت: در این دفاتر افراد معتمد برای تشکیل گروه های مختلف در محلات شناسایی میشوند و سعی میشود بر مبنای سرمایه های انسانی و اجتماعی محله در جهت بهبود این محلات در حوزه های مختلف گام های موثری برداشت.

گفتنی است؛ در سراسر استان 6 دفتر تسهیلگری وجود دارد که این دفاتر در راستای نگاه دولت به بافت های فرسوده شکل گرفته است و نگاه اجتماعی، اقتصادی،زیست محیطی و کالبدی در این بافت ها مورد توجه قرار میگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز