استاندار گلستان:

ارزش افزوده محصولات تولیدی در گلستان پایین است/بایستی محصولات با نرخ های وارداتی خریداری شوند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۹۰۷۳
ارزش افزوده محصولات تولیدی در گلستان پایین است/بایستی محصولات با نرخ های وارداتی خریداری شوند
استاندار گلستان گفت: اگر کالاهای تولیدی در استان با نرخی که برای محصولات وارداتی در نظر گرفته میشود خریداری شود ارزش افزوده تولیدات استان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس امروز چهارشنبه 29 بهمن در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با حضور حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی، غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مدیران استانی با تاکید بر اینکه در گلستان بین نسبت مصارف به منابع فاصله معناداری وجود دارد اظهار کرد: گلستان جزو 5 استانی است که بالای 5 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد و محصولات اساسی که در استان تولید میشود بیشتر به استان های دیگر ارسال میشود.

 استاندار گلستان با اشاره به اینکه متاسفانه گلستان جز استان هایی است که ارزش افزوده محصولات در آن پایین است تاکید کرد: اگر کالاهای تولیدی در استان با نرخی که برای محصولات وارداتی در نظر گرفته میشود خریداری شود ارزش افزوده تولیدات استان افزایش خواهد یافت.

وی فعالیت بانک ها در استان را ارزشمند خواند و گفت: توجه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به پروژه های کلان استان نظیر مجتمع پرورش میگوی گمیشان و نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول، پروژه توسعه کشت گلخانه ای و همچنین کشت گیاهان دارویی، حمایت از طرح های استارت آپی و پشتیبانی از مشاغل خانگی می تواند زمینه های رشد و توسعه گلستان را تسریع کند چرا که این وزارتخانه معین استان در پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

حق شناس با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان اظهار کرد: اجرای 24 پروژه اقتصاد مقاومتی برای سالجاری و 30 پروژه برای سال آتی در استان تعریف شده که تسریع در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی زمینه افزایش اشتغال را فراهم می آورد.

 وی بیان داشت: در حال حاضر 35 هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان زهکشی شده و محصول هر هکتار زمینی که تا پیش از زهکشی 700 کیلوگرم بوده به بالای 2.5 تن رسیده است و امیدواریم تا خرداد1400 حجم زهکشی را از 80 هزار هکتارفعلی به 140 هزار هکتار یعنی معادل نیمی از اراضی نیازمند زهکشی در استان برسانیم.

استاندار گلستان در پایان تاکید کرد که بزرگترین مرکز تحقیقات محصولات کشاورزی در گلستان قرار دارد و همیشه به دنبال تولید بهترین نمونه های محصولات کشاورزی با تولیدات بالا می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز