نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

وظیفه نظارتی مجلس در استان ها بر زمین مانده است /مسئولین غیرپاسخگو از مسند مسئولیت برداشته خواهند شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۹:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۰۰۶۵
وظیفه نظارتی مجلس در استان ها بر زمین مانده است /مسئولین غیرپاسخگو از مسند مسئولیت برداشته خواهند شد
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار در استان با کمک کمیسیون های شکل گرفته درمجمع مشورتی حوزه های انتخابیه، نظارت بر عملکرد دستگاه ها را آغاز کرده ایم و مسئولینی که توان پاسخگویی نداشته باشد از مسند مسئولیت برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامرضا منتظری در نشست با جمعی از تولیدکنندگان، بانک های عامل و مدیران دستگاه های مرتبط با اشتغال با حضور اهالی رسانه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانون گذاری و نظارت را برعهده دارد و قانون زمانی محقق میشود که نظارت شایسته ای وجود داشته باشد.

وی افزود: وقتی در مقابل چشم ناظر و هوشمند قرار گرفته ایم ضریب کیفیت عملکرد ارتقاء می یابد و قلمرو انحرافات کاهش پیدا میکند که در نتیجه آن رضایتمندی مردم حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بعد نظارتی مجلس بر زمین مانده است ادامه داد: بایستی نظارت در استان ها جدی تر گرفته شود و نمایندگان مجلس نباید تنها به نظارت وزرا بسنده کنند.

منتظری خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا مجمع مشورتی متشکل از افراد کارشناس و چهره های دانشگاهی و همچنین افراد با تجربه تشکیل شده است تا نمایندگان با بهره گیری از علم و تجربه این افراد با پشتوانه علمی در مجلس اظهار نظر کنند و در نتیجه رای دهند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس اظهار کرد: برای نخستین بار در استان با کمک کمیسیون های شکل گرفته درمجمع مشورتی حوزه های انتخابیه، نظارت بر عملکرد دستگاه ها را آغاز کرده ایم.

وی در بیان اهداف این نشست با اشاره به اینکه باید روشن شود که بین تسهیلات اعطا شده و پروژهای محقق شده چه رابطه ای وجود دارد تاکید کرد: در حوزه اشتغال و محقق شدن جهش تولید تسهیلات خوبی ارائه میشود اما خروجی مناسبی را شاهد نیستیم و این موضوع بایستی مورد آسیب شناسی قرار بگیرد.

منتظری ضمن بیان اینکه با کسانی که تسهیلات دریافت میکنند اما در بخش تعیین شده  و بجا هزینه نمیکنند بایستی برخورد صورت بگیرد گفت: ضروری است این موارد بررسی شود تا علت محقق نشدن تسهیلات مشخص و اگر مانعی وجود دارد برطرف گردد.

وی در پایان بیان داشت: این نشست ها با هدف ترویج فرهنگ پاسخگویی با تمام دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد و مسئولینی که توان پاسخگویی نداشته باشد از مسند مسئولیت برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ در این جلسه گزارشی به نیابت از دستگاه های نقش آفرین در زمینه جهش تولید، رونق اقتصادی واشتغال توسط مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز