مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

۱۱۰ میلیارد از اعتبار سال جاری سد نرماب محقق نشده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۱:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۰۱۷۶
در بازدید رئیس امور پایش و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطرح شد: از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سد نرماب در سال جاری ۲۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و ۱۱۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ در بازدید سعید جغتایی رئیس امور پایش و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر تامین باقی مانده اعتبارات(110 میلیارد تومان) تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان برای آبگیری سد تا اردیبهشت 1400 تاکید شد.

سید محمد حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این بازدید اظهار کرد: از اوایل سال 99 برای آبگیری سد نرماب باید چهار مولفه را همزمان به انجام می رساندیم که محور اول، خاکریزی بدنه سد بود که حدود 700 هزار متر مکعب خاکریزی می باشد که بخش عمده آن انجام شده است و مابقی نیز تا تراز آبگیری اولیه سد در حال انجام است.

وی افزود: بخش دوم محور تاسیسات هیدرومکانیکال بود که شامل دریچه ها شیرآلات و ... است ، که حدود 80 درصد شیرآلات و دریچه ها  خریداری و ساخته وتعداد زیادی نیز حمل شده است  که 25 درصد نصب و مابقی نیز با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه افزود: از 5 روستایی که در داخل مخزن سد قرار می گیرد روستای جنگلده بالا در این مرحله باید جابجا شود که انتهای سال 98 زمین سایت خریداری شد وهم اکنون بنیاد مسکن در حال ساخت حدود 60 خانه است که  حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت مابقی خانه ها نیز در حال اجرای اقدامات هستیم.

حسینی گفت: سد نرماب بزرگترین ، مهمتر ین و حساس ترین سد استان است که 550 هزار خانوار از آب شرب این سد بهره مند می شوند.

وی گفت: مهار بخش زیادی از سیلاب شرق استان ، آبیاری هزاران هکتار اراضی و تامین 10 میلیون متر مکعب آب صنعت از دیگر مزایای این سد بزرگ در استان است که با تامین اعتبار و آبگیری اولیه سد تا اردیبهشت 1400 می توان از آن بهرمند شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز