مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

صدور پروانه فعالیت موزه تخصصی آب در گلستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴۵
صدور پروانه فعالیت موزه تخصصی آب در گلستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صدور پروانه فعالیت موزه تخصصی آب گلستان وابسته به شرکت آب منطقه‌ای استان توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری اظهار کرد: با توجه به درخواست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان مبنی بر اخذ مجوز رسمی فعالیت موزه آب، بررسی‌ها، بازدیدها و جلسات فنی لازم صورت‌گرفته و پس از طی فرآیندهای قانونی، بر اساس ماده 39 فصل پنجم آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی-تاریخی مجاز، پروانه فعالیت موزه آب گلستان از سوی معاونت میراث‌فرهنگی کشور و اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان 13 موزه در حال فعالیت است که 3 موزه به‌صورت خصوصی، 8 موزه وابسته به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یک موزه وابسته به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و موزه اخیر نیز با تلاش شرکت آب منطقه‌ای استان راه‌اندازی شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: موزه‌ها بنابر بر ماهیت ذاتی و کارکردی خود از نقش بی‌مانندی در ارتقای توسعه پایدار جامعه برخوردارند و راه‌اندازی موزه‌های وابسته به نهادهای دولتی و غیردولتی نیز گام مهم و ارزشمندی در این راستا است.

وی با اشاره به این‌که وجود نگاه تخصصی و حرفه‌ای به بسیاری از موضوعات پیرامون انسان در زندگی فردی و اجتماعی، برهان و دلیلی انکارناپذیر برای توجه بیش‌ازپیش به موزه‌های تخصصی است، تأکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان آمادگی خود را برای همکاری و راه‌اندازی چنین موزه‌هایی توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و خصوصی اعلام می‌کند.

تجری اضافه کرد: اطمینان داریم با این حمایت، علاوه بر رونق بیش‌ازپیش گردشگری پایدار، شاهد رشد و شکوفایی جامعه و توجهات بیشتر به موضوعات علمی و تخصصی مشاغل و بخش‌های مختلف کشور خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: پس از صدور این مجوز برای موزه آب استان گلستان سایر فرآیندهای موردنیاز بازدید عموم توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت آب منطقه‌ی استان گلستان صورت‌گرفته و متعاقباً شرایط و زمان بازدید برای این موزه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

نظر شما