مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان خبر داد:

توسعه مناطق محروم با ترغیب سرمایه گذاری در این مناطق

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۲۰۱۳
توسعه مناطق محروم با ترغیب سرمایه گذاری در این مناطق
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال توسعه اشتغال از طریق مشارکت مدنی به مردم است و بسته به دوری و نزدیکی به مناطق محروم نرخ سود آن متغیر می باشد که این موضوع باعث کشش سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها در مناطق محروم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد مهدی سلمان زاده امروز سه شنبه 5 اسفند در نشست خبری با رسانه ها در خصوص اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان اظهار کرد: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دو بازوی اجرایی بنیاد برکت و بنیاد احسان تعریف میشود که در واقع این نهاد مجری و متولی اصل 45 و اصل 49 قانون اساسی می باشد.

وی افزود: منابع این ستاد اموال بلامالک، بلاوارثی می باشد که در اختیار ولایت فقیه است و توسط این نهاد تعیین تکلیف و هزینه میشود.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در هر کجا که مقام معظم رهبری دغدغه داشتند در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده است.

سلمان زاده ادامه داد: بنیاد برکت تا کنون متولی ساخت 56 مدرسه طی 5 سال در استان گلستان بوده که 5 مدرسه  از این تعداد امسال ساخته شده و ساخت دو مدرسه دیگر نیز در دستور کار می باشد.

وی ادامه داد: تا کنون 43 مسجد در سراسر استان ساخته و یا تعمیر شده است که این اقدامات در مساجد کوچک و در روستاهای فاقد مسجد انجام شده است و تاکنون 8 میلیارد و 100 میلیون تومان در این بخش هزینه صرف شده است.

وی یادآور شد: در گذشته 4 خانه عالم توسط این ستاد ساخته و کلنگ چهار خانه دیگر نیز با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان به زمین زده خورده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ساخت چهار مرکز بهداشت، تکمیل ساخت بیمارستان برکت حضرت فاطمه زهرا(س) در مینودشت ، ساخت شبکه های آب روستایی، ساخت مصلی و ساماندهی مزار شهدای گمنام از دیگر اقدامات انجام شده توسط این نهاد می باشد.

 

اجرای طرح ماهی در قفس و اشتغالزایی برای 200 نفر

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال در بنیاد برکت با جدیت پیگیری میشود بیان داشت: این نهاد در گذشته در زمینه تسهیلات محوری و بنگاه محوری ورود پیدا کرده بود و اکنون در حال پیگیری این موضوع به صورت مشارکت مدنی به مردم است و بسته به دوری و نزدیکی به مناطق محروم نرخ سود آن متغیر می باشد که این موضوع باعث کشش سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها در مناطق محروم میشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز