استاندار گلستان:

تنها ۱۷ درصد استان تحت پوشش طرح فاضلاب قرار دارد

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۶:۵۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۴۱۱۶
تنها ۱۷ درصد استان تحت پوشش طرح فاضلاب قرار دارد
تنها ۱۷ درصد استان تحت پوشش طرح فاضلاب قرار دارد و این یک سوم میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان هادی حق شناس، امروز شنبه ۹ اسفند در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزیر راه و شهرسازی، دیگر مدیران ارشد کشوری، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی الخصوص ۸ شهید راه سلامت استان در مقابله با کرونا، تصریح کرد: از سال ۷۲ تا به سال ۹۲ بیش از ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح های آبخیزداری و آبخوانداری قرارگرفت اما از سال ۹۲ تا به امروز قریب به ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح های آبخیزداری و آبخوانداری قرارگرفت که زمینه تثبیت خاک، حاصلخیزی و ماندگاری در روستاها را فراهم می آورد.

 وی افزود: مجموعاً طی دهه فجر و هفته دولت قریب به ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح و کلنگ زنی شده است است و این رقم ۲ برابر مدت زمان مشابه سال قبل بوده است.

استاندار گلستان گفت: تعداد بومگردی های استان از ۱۰ واحد در سال ۹۲ به ۱۳۰ واحد در حال‌حاضر ارتقا یافته و از ۱۲ هزار کلاس درس استان ۱۸۰۰ کلاس دست در این دولت ساخته شده است.

حق شناس با اشاره به مسائل و مشکلات استان یادآور شد: تنها ۱۷ درصد استان تحت پوشش طرح فاضلاب قرار دارد و این یک سوم میانگین کشوری است و گرگان تنها مرکز استانی است که آب شرب آن از طریق آبهای زیرزمینی و نه سدها تامین می شود البته ردیف بودجه برای سد میرداماد جهت تامین آب گرگان در بودجه ۱۴۰۰ تعیین شده است اما نیاز است که بودجه قابل توجهی به آن تخصیص یابد تا در آینده دچار تنش آبی نشویم.

وی ادامه داد: ۱۶ درصد برق استان در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که میانگین کشوری برق صنعتی ۳۲ درصد است و نیاز است جهت تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی اترک با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اقدامات لازم صورت گیرد و همچنین طرح سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: یک سوم وسعت ۴۰ هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده و اگر به هر طریق ممکن آبرسانی به خلیج صورت نگیرد مجبور به پرداخت هزینه جابجایی شهرها خواهیم شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی توسعه در استان احداث بندر است که بر اساس مطالعات صورت گرفته سازمان بنادر، بندر سبز خزری می‌تواند به عنوان بندر چوب و دان مورد نیاز مرغداری های استان مورد استفاده قرار گیرد و تقاضا داریم هرچه سریع‌تر اقدامات اجرایی آن صورت پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز