سرپرست اداره کل منابع طبیعی گلستان خبر داد:

پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۳:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۴۶۰۶
پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور
سرپرست اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: انجام پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور توسط یک پژوهشگر بخش خصوصی و روی درخت بلوط انجام شده است که در هفته منابع طبیعی از این پژوهش رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار "همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" نام گذاری شده است و روز  درختگاری به صورت متمرکز در شهرستان گرگان با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح پروژه های بیابان زدایی در شهرستان گنبد، افتتاح پروژه های آبخیزداری در شهرستان آزادشهر، تقدیر از تشکل های مردم نهاد و اهالی رسانه، دیدار با مسئولین قضایی و تقدیر از قضاتی که رای هایی در حفاظت از منابع طبیعی صادر کردند از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته منابع طبیعی می باشد.

وی افزود: از دیگر برنامه های این هفته میتوان به دیدار با ائمه جمعه و نهال کاری و رونمایی از باغ پژوهشی مرکز تحقیقات اشاره کرد.

لطفی گفت: انجام پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور توسط یک پژوهشگر بخش خصوصی بر روی درخت بلوط انجام شده است که در هفته منابع طبیعی رونمایی از این پژوهش رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: تقدیر از خانواده های کارکنان منابع طبیعی که اقدامات ایثارگرانه در حفظ منابع طبیعی داشتند و همچنین توزیع نهال رایگان بین شهروندان نیز جزو برنامه های هفته منابع طبیعی می باشد.

لطفی در ادامه گفت: متاسفانه به علت افزایش قیمت چوب شاهد قاچاق چوب در سراسر استان هستیم بدین منظور از کارخانجات خواسته شد تا به هیچ وجه با قاچاقچیان همکاری نکرده و چوب از آنان خریداری نکنند.

وی متذکر شد: در صورتیکه چوب قاچاق در محوطه کارخانجات مشاهده شود به عنوان همکاری در جرم تلقی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان گفت: به دلیل محدودیت نیروهای منابع طبیعی در رابطه با حمل سلاح، اسپری و دیگر تجهیزات از کمک نیروی انتظامی نیز در زمینه مقابله با قاچاقچیان استفاده می شود.

وی همچنین متذکر شد: حمل چوب باید بنا بر درخواست در سامانه چوب صورت بگیرد و پروانه حمل صادر شود.

لطفی تاکید کرد: در صورتیکه سامانه همه گیر شود از قاچاق چوب تا حد زیادی پیشگیری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز