یادداشت؛

بی فرهنگی، عدم آموزش یا نامهربانی با شهر و شهروندان

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۳:۵۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۷۸۷۵
بی فرهنگی، عدم آموزش یا نامهربانی با شهر و شهروندان

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ نجمه جهان تیغ؛ از آنجایی که این روزها دخلمان با خرجمان سازگاری ندارد و قیمت اجناس به پاپاسی های ته جیبمان میگویند زکی!!!

 توی ایستگاه اتوبوس در انتظار نشسته بودم که دیدم یک خانم با آرایش غلیظ و مژه های مصنوعی و تیپی فرا امروزی و به قول ننه جانمان بدون ماکس آشغال توی کیفش را خیلی راحت پرت کرد روی زمین!!!

به گمانم میخواست کیف تکانی کند دم عیدی...

حالا شما فکر میکنید اگر با همین فرد درباره کشورمان و شهروندان دیگر صحبت کنیم چه میگوید؟؟

بارها شنیده ام که واژه عقب مانده و بی فرهنگ را درباره مردم و شهروندان به کار میبرند.

میدانید چرا؟؟

چون این افراد(البته من هم جدا از این مردم نیستم و خودم را مستثنی نمیکنم ولی حداقل آشغال توی خیابان پرت نمیکنم) فرهنگ را در تیپی فرا امروزی، آرایش غلیظ، کافی شاپ رفتن و غیره میبینند.

من، شما، کودکان، خانم های محجبه، خانم های کم حجاب، آقایان و همه و همه باید فرهنگ کشورمان را بسازیم هر کسی به اندازه سهم خودش.

حالا که احساس میشود باید فرهنگ را دوباره به برخی از ما شهروندان آموزش دهند تا حداقل همانند اجدادمان در 2500 سال پیش با فرهنگ تر و متمدن تر باشیم، چاره چیست؟

کدام ارگان ها نام فرهنگ را یدک میکشند؟

نخبگان فرهنگی چه کسانی هستند؟

چقدر آموزش کاربردی در زمینه فرهنگ به ما ارائه شده است؟

جالبه یکی از این مجموعه هایی که اسم فرهنگ را یدک میکشد سازمانی تحت عنوان "سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی" در مجموعه شهرداری وجود داره که حداقل در این سازمان در شهر من به جرات میتوان گفت در حالت بسیار خوش بینانه که میخواهیم به کسی برنخورد به تعداد انگشتان یک دست هم در سه حیطه عنوان عریض و طویل خود نخبه ندارد.

این سازمان در شهرداری گرگان طی تقریبا دو الی سه سال اخیر پنج رئیس به خود دیده است.

میدانید دلیل چیست؟

چون نخبه ندارد،چون بلاتکلیف است،چون به نظر میرسد اصالتی که باید را ندارد و از ایده نخبگان این حوزه بی بهره است.

نقش خانه های فرهنگ زیر مجموعه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری در محلات شهر چیست؟

این مجموعه ها پایگاههای مکانی دارای قابلیتهای بسیار سودمند هستند که متاسفانه عملکردی را که باید و شاید از آنها شاهد نیستیم.

بنابراین علاوه بر اینکه هر فرد مسئول رفتارهای ناهنجار خود می باشد و باید آن را اصلاح کند اما در پایان آموزش الگوهای رفتاری مناسب و هنجار های اجتماعی به شهروندان و نهادینه سازی این الگو ها وظیفه کیست؟؟

 

نظر شما